lördag 10 juli 2010

Kryssning.

Så var det dags för ännu en klassisk kryssning.

Denna gång blev vi 8 glada personer som åkte. Det var strålande sol och knappt någon vind alls som mötte oss vid båten.
Gänget från Gävle hade nog redan börjat festa så de låg lite före oss 3 från Sthlm men alla var super glada och taggade för denna resa.

Väl ombord bar det raka vägen upp på soldäck där vi avnjöt go dryck och mycket bra musik.
Vi satt där bra länge och när sedan hungern satte in så gick några av oss ned för att äta lite. För mig blev det en pepparstek och ett glas bättre rött vin. Mycket gott och en perfekt grund inför natten.

Ned i hytten för att byta kläder och sedan upp på discot där jag skulle sjunga kareoke men "tyvärr" var det för många som skulle sjunga så jag fick stå över. Kanske tur det ha ha.

Kvällen avslutades som alltid på dansgolvet. Mycket dans och prat med nya trevliga människor.
Tiden då jag somnade är lite difus men det var ganska sent. När man väl fick sova några timmar så infann sig ett behagligt lugn i våran hytt. Men det vart inte många timmars vila innan det var full fart igen. Skratt och surr om natten stod givetsvis på menyn.
Efter en dusch gick vi upp och njöt av solen och den magiskt vackra skärgården. Blev några öl på vägen hem men ganska lugnt.

Väl i land vart det raka vägen hem för att vila.

Tack alla underbart trevliga människor jag reste med.

Kram Sami

Inga kommentarer: