fredag 31 augusti 2007

Svensk sjukvård.

Då är man nyopererad. Har haft problem med ett ljumskbråck en längre tid och igår var det äntligen dags för operation. Jag tycker den svenska sjukvården är grymt bra. Det är alltid trevliga människor som jobbar på sjukhusen och så tror och hoppas jag att de är mycket skickliga med. Har ju opererat mig några ggr nu och tycker alltid man får mycket bra resultat. Gårdagens operation var väl rätt enkel ur medicinsk synpunkt men jag var tydligen extremt svårväckt. Jag rullades in på operationsbordet vid 8.30 och tror att de från kl.10.00 försökte väcka mig. Strax efter 17.00 fick de liv i mig. Hade nog bestämt mig för att passa på att vila tror jag ha ha..... Sedan var jag väldigt trött, hängig och illamående. Fick dock snabbt bra mediciner så jag repade mig rätt fort. Vid 20.30 bestämde jag mig för att bege mig hemåt Det är ju alltid skönare att sova i sin egen säng. Då var det inte ömt alls runt ärret. När jag slår på mobilen har jag nog rekord i antal sms. Det var ju tydligen smygpremiär för Ensam mamma söker igår vilket jag inte visste men av innehållen i mina sms vart jag snabbt varse om det. Så man kan lugnt säga att jag åkte hem i rätt tid. Första programmet var lite väl ihopklippt, tycker det var svårt att se en röd tråd i programmet men det kanske visar sig längre fram. Idag vaknade jag med en känsla av att jag blivit påkörd av en lastbil. Jag har rejält ont i ljumsken och har svårt att gå. Men det är bara bita ihop och öva på att gå. Lite smärta får man ju räkna med. Och lite stolt är jag faktiskt då jag inte använt nått smärtstillande ännu. Nu ska jag försöka bege mig till affären för att handla lite. Ciao.....

Inga kommentarer: