lördag 3 april 2010

Vår i luften.


Så är då våren här känns det som. Tänk att det redan är april månad. Dagar och veckor bara rusar förbi. Det är ljusare ute och även varmare.
Gillar ju vinter och snö väldigt mycket men nu vill jag ha värme och sol. Det behöver vi alla tror jag.
Då är man automatiskt ute mer och det gillar jag.

Annars är det fortsatt mycket hockey i mitt liv. Nästan varje helg har det varit turneringar och det här är första helgen på mycket länge som det inte är några matcher för killarna för nu är matcherna slut. Det återstår några veckor till med träningar innan en lång säsong är till ända.

För Lucas har det överlag varit en bra säsong tycker jag. Han har utvecklats och haft roligt och det som är mest roligt att se är hans grymma spelsinne. Det är något jag som pappa kan förundras över att han har redan i så tidig ålder. Det lite mindre bra är att han på slutet av säsongen haft det tungt på träningar då han blivit hårt kritiserad av sin tränare vilket jag inte tycker är ok. Självklart ska man få höra det man behöver bli bättre på men att som i det här fallet konstant bli kritiserad och snudd på hånad är något jag kraftigt tar avstånd ifrån. För det är INTE ok då ens barn gråter efter träningar för att tränaren varit elak och dum i huvudet. Som tur är så älskar Lucas sin sport och har kämpat på mycket bra trots detta och haft överlag en väldigt rolig säsong. Jag försöker stötta honom så mycket jag bara kan.

Alxeander har mest varit målvakt och utan att skryta så har han talang för det. Han är orädd och läser spelet bra. Gillar att få skott på sig och det är ju en bra förutsättning. Så till nästa säsong blir det nog så att Alexander kommer vara målvakt på heltid. De gånger han har spelat ute denna säsong har han kämpat på bra och gjort det bra. De har en fantastisk rolig sammanhållning i team-01/02 och det känner jag ju till lite mer eftersom jag sköter materialet i det laget. Det är med stor glädje och stolthet man följder det laget.

Så efter en lång hockeysäsong ska det faktiskt bli skönt med ledighet från den i några månader. Men jag vet att både jag coh killarna kommer längta efter den i slutet av Augusti igen. För det är en sport vi alla älskar.

Kram Sami

Inga kommentarer: