lördag 3 april 2010

Går på sparlåga.


Det känns som jag går på sparlåga nu vad gäller fester och uteliv. Var väldigt länge sedan jag gick ut och roade mig. Har jobbat mycket och sedan har det inte riktigt funnits tid då killarna spelar hockey varje helg. Då håller det inte att vara ute på krogen och slarva utan det är ofta tidiga träningar eller matcher.
Men kroglivet är väl inget jag saknar heller om jag ska vara ärlig. Har jag gått och blivit gammal och tråkig? Nja kanske tröttnat lite på det är ett mer korrekt ordval. Sedan är det ju inte så lockande att gå ut då det måste köas för att komma in någonstans och då till råga på allt köa i minusgrader och snö.

Kommer faktiskt inte ihåg då jag gick ut på krogen sist. Men det kanske är dags för en kryssning snart igen. Det är himla mysigt att sitta ute på däck med en god drink och njuta av den vackra skärgården. Så det ska jag nog planera ihop tror jag.

Annars trivs jag väldigt bra med mitt liv. Har ett bra jobb, fantastiska barn och sysselsätter mig på fritiden med mycket sport, film eller bara softa.

Det är underskattat att bara vara. Jag känner inte att jag alltid måste hitta på saker utan kan känna stor glädje med att se en film hemma. För hemma trivs jag.
Gillar även att laga mat och provar mig fram ganska mycket. Så några nya rätter har jag blivit grym på. Kanske sugen på att komma på middag?

Nu är det redan sen timme denna lördag och jag ska lägga mig och sova. Imorgon är det tidig träning för båda killarna och även fast det är mamma vecka åker jag dit och kikar.

Kram Sami

Inga kommentarer: