fredag 1 augusti 2008

Återigen missad seger...

Djurgården gör det inte lätt för sig. Igår gör man 2-0 i kvalet till uefa-cupen och har det tills det är 10 min kvar och sedan händer något. Jag vet inte vad som sker just nu men något fel är det. Man kan inte tappa alla matcher sådär. Nu gick det ju med nöd och näppe vägen igår då matchen slutade 2-2 och Djurgården gick vidare tack vare fler gjorda mål på bortaplan. Men varför tappar man alltid till synes klara ledningar?
En stor orsak sitter i huvudet. När det går lite sämre börjar man fundera. Alla i Djurgården blir livrädda så fort man släpper in 1 mål istället för att bara tänka framåt i matchen. Rädslan att förlora har blivit större än viljan att vinna.
Jag är själv en extrem tävlingsmänniska och hatar förlora men än så länge har alltid viljan att vinna varit större...
Det är till den tanken man måste hitta tillbaka och det fort.

Många frågar mig om man bör sparka tränarna men det tycker jag är helt fel väg att gå. Tror inte det hänger så mycket på tränarna även om de givetvis är ytterst ansvariga men nu är det mer spelarna som det hänger på. Man måste se sig själv i spegeln och ärligt säga att man gör sitt yttersta för Djurgården.
Så behåll tränarna och skapa en trygg arbetsmiljö för laget och alla runt om. Gå ut i media och tydligt deklarera att vi ska ej sparka någon. Det behöver det här laget. Trygghet och arbetsro som sagt.....

Den här säsongen blir inte någon höjdare men man får väl inse det och börja bygga för nästa år redan nu. För tillbaka till toppen ska vi.

Stadion på Tisdag....äntligen...Kram Sami

Inga kommentarer: