tisdag 14 oktober 2008

Stjärnor på is!

Har ni sett det nya undehållningsprogrammet på lördagskvällarna?
Det är faktiskt riktigt underhållande.
Man få se kändisar lära sig konståkning för att sedan i direktsändning visa upp sina färdigheter. Nu har det gått 2 avsnitt och bäst hitils har Rafael Edholm varit men även Jesper Blomqvist har imponerat. Jag är mer imponerad av killarna av den enkla anledningen att det är mannen som ska göra lyft och även föra. Om man är ovan tjej är det bara flyta med liksom även om det är svårt det med förståss. Så killarna tycker jag dominerar stort.
Extra roligt är det att de tränar i min gamla ishall: Salems ishall. Där har man ju själv spelat hockey och faktiskt också lärt sig lite konståkning. Det är det inte många som vet hehe..vi hockey grabbar i lag-74 fick några gånger träna med konståkningstjejerna för att vi skulle bli bättre skridskoåkare.
Många kanske inte förstår hur svårt det är med just konståkning. Det är en helt annan teknik än om man åker med vanliga skidskor. Så jag är imponerad att det inte varit fler vurpor i programmet.
Den ende som ramlat ordentligt är Lars Frölander som skar upp handen men det gick ju bra ändå.
Det mindre bra är att juryn knappt får en chans att säga sin mening och ofta har jag svårt att förstå vad de bedömmer. Det ska stressas för reklam och sen verkar det väldigt viktigt att programledarna får synas. Jag som trodde de var där för att intervjua åkarna och presentera dem. Inte för att de själva ska visa upp sig. Märkligt kan jag tycka.
Dock kommer jag fortsätta titta och hoppas redan på lördag få se någon av dem prova på ett hopp eller att kasta sin partner.

Ha det bäst där ute// Sami

Inga kommentarer: