lördag 4 oktober 2008

Mitt inlägg vart ej inlagt!

Hej på er där ute i höstmörkret.
Jag satt förra Söndagen och skrev ett långt inlägg om min underbara vecka med barnen men det vart något fel så den kom inte in här tydligen.
Så jag får skriva ett nytt.
Som vanligt är veckan med barnen de allra bästa. Mina barn är verkligen mitt allt. Det är de jag lever för och det finns inget finare och mysigare än att tillbringa tid med dem. Vardagarna gick på som vanligt med skola och jag jobbade. De tränade hockey och sedan kom helgen ler.
På fredagen åt vi gott och sedan hade vi myskväll framför tv´n. Är skönt att slappna av och att man kan låta dem vara uppe lite längre.
Lördagen så åkte vi in till stan och shoppade kläder åt barnen. Sedan fick de välja mat och då vart det McDonalds. Efter det tyckte jag det var dags att gå på bio så vi såg filmen Wall-E. Den var riktigt bra faktiskt och sedan åkte vi hem och avslutade dagen med att spela Yatzi.
Söndagen så hade Lucas innebandy matcher så barnens mamma lånade honom och jag tog Alexander till hockeyskolan som började. Äntligen tycker Alexander som har räknat dagar och verkligen längtar efter hockeyn hela sommaren. Det är så kul att barnen gillar just hockey för det spelade även jag som barn. De ser så coola ut med all utrustning på sig. De är duktiga men viktigast är ju självklart att de har roligt och trivs. Jag skulle aldrig försöka få dem att göra något de inte vill utan de får välja själva vilken idrott de vill hålla på med. Tyvärr är det ju numera så att de flesta idrotter bedrivs året om så man får låta dem välja vilken idrott de tycker är roligast för att man ska hinna med. Självklart får de säga till om de börjar gilla en annan idrott mer men just nu älskar båda att spela hockey.
Då jag var barn så kunde man hålla på med flera idrotter samtidigt för de höll inte på lika lång tid på året men numera är nästan alla idrotter året runt som sagt.
Sedan på kvällen så lämnade jag dem till sin mamma.
Varanna Söndagkväll är alltid så jobbig. Det blir så tyst och tomt hemma men det är självklart att barnen ska få vara hos pappa och mamma lika mycket. Tycker jag i allafall.

Det var inlägget som inte kom in av nån okänd anledning.
Nu ska jag skriva om veckan som gått utan barnen.
Kram Sami

Inga kommentarer: