onsdag 9 december 2009

Barnvecka!

Ännu en barnvecka har passerat.

De bästa av veckorna som alltid. Har skrivit det många gånger förut men det tål att upprepas. Vad skulle jag vara utan mina barn?
Har svårt att se mitt liv utan barnen. Vad skulle jag göra, skulle jag vara annorlunda?
Veckorna med barnen tycker jag går extra fort men jag njuter varje sekund då jag har dem. De är mitt allt.

Det är mycket rutiner som jag byggt upp men det tror jag skapar en trygghet för dem och tydliga och klara direktiv tror jag de kommer ha nytta av hela sitt liv.
De måste alltid göra sina läxor ordentligt för att få träna hockey eller spela tv-spel. Skolan måste alltid skötas först. Utbildning är något man måste ta vara på. Det är en grund för resten av livet.
Men mina pojkar gillar skolan och det är väldigt roligt att hjälpa dem med sina läxor.

Förutom skolan så tillbringar vi mycket tid i ishallen då båda spelar hockey. Denna vecka var det bara Onsdag och Fredag som var hockey lediga dagar. Annars var vi i ishallar varje dag. Det känns fantastiskt roligt att båda spelar hockey och verkligen älskar sin sport.
Extra roligt är det ju eftersom jag själv spelade som ung i IFK Salem. Dock började mina killar mycket tidigare än jag själv gjorde och de är så grymt duktiga båda två.

Jag är inte så lite stolt då jag ser dem träna och spela. Jag försöker vara en rätt så lugn åskådare och skriker inte så mycket under matcherna även om det är svårt att inte ryckas med ibland. Men jag låter deras tränare ta hand om deras utveckling på isen.
Dock brukar jag komma med lite tips och råd efter matcher eller träningar. Anser mig kunna ge det med tanke på att jag själv spelat som sagt. Sedan om killarna lyssnar och tar till sig mina tips är kanske inte alltid självklart.

Så under helgen blev det ganska tidiga kvällar då vi skulle upp 06.00 både lördag och söndag men som sagt så går jag mer än gärna upp så tidigt varje dag för att få följa mina killars idrottande.
Det är till gläjde främst för dem men även för mig.
Att ha roligt här i livet är ett måste!!!

Kram Sami

Inga kommentarer: