onsdag 9 december 2009

Middag med Linda!

Hämtade som sagt upp Linda som är en god vän till mig.

Vi hade pratat om en middag rätt lång tid och nu skulle det bli dags för mig att få visa mina konster i köket.
Jag anser mig duktig på att laga mat och det är extra roligt då man får laga till någon gäst.

Efter jag hämtar henne och vi kommit hem till mig så öppnade jag en flaska vin som vi började avnjuta.
Till förrätt lagade jag till en Toast Skagen. Ganska enkel men väldigt god tycker jag.
Den var uppskattad och vinet smakade fantastiskt gott.

Till huvudrätt åt vi fläskfilé med smörstekta champinjoner och potatisgratäng, till det sallad och ett nytt gott vin som jag valt ut just för denna rätt.
Vi lät oss båda väl smaka av den goda maten och som alltid har man väldigt trevligt i Lindas sällskap. En härlig vän som både har humor och är rätt så fyndig.

Efter all mat var vi båda mätta och belåtna så vi förflyttade oss in i vardagsrummet där jag sedan dukade upp lite efterätt. Det blev en till klassiker. Ost och kex och såklart lite vindruvor. Vi hade väldigt trevligt och jag tyckte det var extra roligt att få imponera i köket ( hoppas jag ju att jag gjorde).

Vi provade även på lite Singstar men Linda gillade inte det lika mycket som jag så det la vi ned rätt fort.
Vart många intressant diskussioner under kvällen och innan vi avslutade kvällen lyssnade vi på lite musik.

Som den gentleman man är följde jag självklart med gästen ned till bussen.

Sedan jag vinkat av henne gick jag hem och städade undan i köket.
En väldigt trevlig och lyckad kväll måste jag säga.

Extra roligt att få lagat mat till en vän som man tycker bra om. Det gillar jag verkligen att göra. Laga mat alltså.

Kram Sami

Inga kommentarer: