torsdag 17 december 2009

Helg med hockey igen.

Som vanligt blev det en helg med massor av hockey. För trots att jag inte har barnen är man självklart på plats och ser dem spela. Nu blir det mest Alex matcher jag ser för att jag är materialare där men om det inte krockar så ser jag självklart båda killarnas matcher.

Förra helgen var som sagt full med hockey. Lördag morgon var man pigg och kry i ishallen för att förberede för Alexanders lag. Han själv spelade inte denna match men de som spelade kämpade på riktigt bra måste jag säga. Trots förlust var det mycket bra spel.

Söndag var det upp i ottan igen och denna dag spelade Alexander matchen. Och som målvakt dessutom. Måste säga utan att skryta att Alexander har stor talang för att spela just målvakt. De förlorade även denna match men det kommer närmare och närmare en seger, spelet blir bättre och bättre för varje träning och match och man måste ju komma ihåg att de flesta killarna i laget är födda -02 och spelade i -01 serien så man är ju 1 år yngre än de allra flesta.

Efter denna match har Alexander fått blodad tand och vill nu verkligen vara målvakt. Det är lite tudelat om jag vill det själv men än så länge får han träna både som utespelare och som målvakt. Tycker det är för tidigt att välja redan.

Lucas hade inga matcher denna helg utan tränade bara och det kan ju vara rätt skönt att ha en spel ledig helg.

Efter matchen på söndagen åkte jag hem och vilade i soffan. Sedan städade jag lite innan killarna kom hem till mig igen på kvällen.

Kram Sami

Inga kommentarer: