måndag 8 februari 2010

En härlig barnvecka igen.

Igår kväll kom barnen hem till mig igen och det är ju som alltid den bästa av kvällar.
Så härligt att få ha dem hemma igen. Vart mycket att fixa inför måndagen. Det ska packas hockey trunkar och skolväskor så det blev en hel del pyssel.

Var ganska trött efter helgen så jag gick faktiskt och la mig samtidigt som barnen. Dock somnade jag inte direkt utan läste en stund men vid 21 var jag så trött så jag släckte och somnade. Rätt skönt att lägga sig tidigt ibland.

Idag var det som vanligt jobb för mig och skola för barnen. Sedan var det hockeyträningar för båda killarna så i ishallen var vi även denna dag. Tänk vad många timmar man spenderar där.
Efter träningar hem och laga middag och sedan tvätta. Sedan såg jag på mer hockey ha ha. Såg HV71-Djurgården där tyvärr Djurgården förlorade med 5-3 men det var en väldigt bra hockey match.
Killarna fick bara se 1,5 perioder för de ska orka upp imorgon till skolan.

Imorgon blir det efter jobb och skola mer hockey. Det är match för Alexander. Ska bli spännande att se hur killarna i hans lag klarar av att spela en match mitt i veckan. Det är den enda matchen denna säsong mitt i veckan.

Jag laddar för match genom att packa hans trunk och få med mig alla saker. Man är ju materialare i hans lag så lite pyssel är det. Men det är hur kul som helst att vara med och hjälpa till så killarna får spela och träna.

Sov gott...Sami

Inga kommentarer: