fredag 12 februari 2010

Redan Fredag.

Så är det då Fredag igen. Vart tog veckan vägen? Den bara försvann känns det som. Har som alltid varit mycket hockey på mina barn veckor. Blir ju så då båda killarna spelar. Det är inte många vardagar som man inte är i ishallen.

I tisdags hade Alexanders lag match på kvällen och det hör inte till det vanliga att de spelar mitt i veckorna men denna match skulle spelas kl.18.00 så vi behövde inte stressa dit utan kunde ta det lugnt efter jobb och skola. Väl där var det massor att fixa. Ta fram matchtröjor och fylla flaskor. Sedan hjälpa Alexander på med alla skydd. Denna match var han målvakt.

Sedan en unik händelse som jag aldrig trodde skulle ske. Jag var domare. Ja ni läser rätt. Jag dömde matchen och även om det är 7-8 åringar är det inte helt lätt. Men som tur var gick det bra och det var riktigt roligt att vara domare. Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig att vara fler ggr.

Annars har det varit mycket rutiner som alltid. Laga mat, tvätta, hjälpa till med läxor och packa eller packa ur hockey trunkar.

Nu är det som sagt redan Fredag kväll och det blir en tidig kväll för mig för imorgon ringer klockan redan 06.00 då båda pojkarna ska spela matcher.

Njuter av lite musik och känner lugnet inom mig.
Är lycklig och glad.

Kram Sami

Inga kommentarer: