måndag 8 februari 2010

Härlig lördag!

Tog en lagom sovmorgon för att vara mig. Annars brukar ju klockan ringa runt 06.30 ungefär varje helg men denna dag var första matchen för killarna lite senare så jag fick sova ut till 09.00.

Efter en riktigt god frukost åkte jag till ishallen för att hämta tröjor och vattenflaskor till alex lags match.
Borta match mot Mälarhöjden/Bredäng. Galet bra match av våra killar där vi visade upp ett imponerande passningsspel och många fina anfall. Matchen slutade tillslut med en säker 9-2 seger för Farsta. Alexander gjorde 1 mål och 1 ass. Mycket bra spelat av honom där han skötte defensiven mycket bra men även han med att följa med upp i några anfall.
Många glada miner av killarna efter segern.

Sedan var det bara åka till nästa ishall där Lucas lag hade borta match mot Djurgården. En mycket jämn och välspelad match som slutade 4-4 men som Farsta borde vunnit då Lucas sköt ett slagskott mitt i mål men som studsade ut så domaren han inte se målet. Alla i laget kämpade på bra och spelade en riktigt bra hockey. Lucas gjorde 1 mål på ett mäktigt slagskott från långt håll som satt högt i vänstra hörnet. Ett riktigt snyggt mål.

Efter all ishockey åkte jag hem och la mig å vilade lite på soffan. Var skönt att softa i soffan framför lite fotboll.
Till middag blev det fläskfilé med potatisgratäng och god dryck.
Sedan kikade jag såklart på Melodifestivalen.

Är dock lite besviken på denna delfinal som jag inte alls tycker håller bra klass. Många av låtarna var rent ut sagt riktigt dåliga så det kändes inte direkt spännande när de skulle redogöra resultatet.
Så jag hoppas verkligen att nästa delfinal blir många klasser bättre.

Kram Sami

Inga kommentarer: