tisdag 18 september 2007

Djurgården

Ja det är med blandade känslor man skriver detta inlägg. Jag tänkte skriva lite om fotbollen igår mellan Djurgården-Trelleborg. Det var en sån där underbar fotbollskväll. Inte för kallt och inget regn. Molnfri himmel och så är det så vackert med en fin grön gräsmatta som badar i strålkastarljus. Matchen började lite trevande men jag tycker ändå Djurgården ska göra minst 1 mål i första halvlek. Visst det är svårt då Trelleborg backar hem men är man ett topplag ska man lyckas dyrka upp försvar av det slaget. Dock är Djurgårdens stora problem att man inte är så bra på att föra matcher. Djurgårdens spel bygger mycket på snabba omställningar och mycket fart. Det är snudd på omöjligt då man möter ett mycket defensivt lag. Sedan när man återigen släpper in första målet blir det ännu jobbigare. Dock ska man ha en stor eloge för att man fortsätter kämpa och till slut får in en kvittering. Tack M.Jonsson! Jag saknade min favoritspelare igår J.Arneng som var bänkad. Ja jag vet att han inte spelat på topp på slutet men han är alltid given i min startelva. Kämpar alltid oerhört mycket och visar stort hjärta för klubben. Sådana spelare ska man vara rädda om. Så trots att det inte vart seger är jag inte jättebesviken. Så länge man skapar målchanser är det ändå rätt oki. Så jag ser med tillförsikt fram emot slutet av serien. För än så länge har Djurgården spelat som bäst mot de bästa lagen å det är ju lovande inför derbyt. Ha det bäst tills vi höres igen// Sami

Inga kommentarer: