söndag 14 oktober 2007

Helg i Göteborg.


Tyvärr har jag inte hunnit skriva om förra helgen då jag var nere i Göteborg. Var där och träffade Magnus och Marcus från Ensam mamma söker. Vi började fredagen med att gå ut i Stenungsbadet. Magnus har ett par vänner som hade bjudit in oss på en förfest då det bjöds på både mat och dricka. Eftersom jag kört bil ner halva eftermiddagen kom vi lite senare och var nyktra då vi dök upp där, vilket kanske var lika bra ha ha. Men döm om min förvåning då vi knappt hinner in på stället förens vi blir igenkända. Mackan var den de kände igen först. Själv höll jag mig lite vid sidan om. Kul att folk ser programmet dock. Efter den goda maten och lite god dricka var det dags att bege sig upp till utestället vi skulle till. Det var inrett som en finlands båt och var faktiskt mycket snyggt och trevligt värre. Där vart det mer dricka och ett liveband spelade. Efter ännu nån mer god drink var det dags att äntra dansgolvet. Eftersom både Magnus och Marcus inte ville (vågade) fick jag visa vägen. Men det var kul att dansa mogendans. Man måste ju börja träna sånt då man börjar komma upp i åldern ha ha. Sedan hittade vi ett rum på sidan där det var disco. Där dansade vi allihopa och det var riktigt trevligt. Dock ville vi dra vidare och redan vid 23.00 begav vi oss in mot Göteborgs nattliv. Det var inte så mycket folk ute men vi hann ändå besöka 3 olika ställen den kvällen/natten. Var mycket roligt och vet inte riktigt när vi kom hem. Men sova gjorde vi och lördagen var några av oss riktigt slitna. Efter lite tjat fick vi upp alla och tog en tur på stan. Strövade runt i solen. Sedan hem och ladda för utgång nr.2. Eftersom dan efter brukar vara lite småseg var det bara hugga in på drinkarna direkt. Vi begav oss upp till en kompis till Magnus och hade en mycket rolig förfest. Sedan in till stan och ut på ett ställe som heter Nivå. Lördag var helt olik fredagen då det var jättemycket folk ute. Som tur var hade vi förvarnat att vi skulle komma så vi slapp stå i den långa kön. Vi festade och hade superkul. Kan tyvärr inte avslöja några detaljer för "är man inte med får man inget veta" ha ha... dock har jag nog aldrig varit med om att se så många kameror ute nångång. Jag tog det rätt lugnt eftersom jag skulle köra bil hela vägen till sthlm på förmiddagen dan efter. Så efter några sköna timmars sömn var det bara sätta sig i bilen och köra de 45 milen hem till underbara sthlm. Hade en fin åktur då jag älskar åka vägen upp via Jönköping. Det är så fint när man klättrar upp längs vattnet och just denna dag sken solen så där jättevackert. Hemma vid 15 då mina småbarn kom efter en vecka hos sin mamma. En kanonkul helg som jag måste göra om snart igen. Ni som inte provat Göteborgs nattliv måste göra det. Rekommenderar det varmt. Lev väl tills vi hörs igen//Sami

1 kommentar:

Pinglan sa...

Så du var ute med killarna och på vårat 'Badet' så kallar vi Stenungsundsbadet :) Jag är göööööönyfis på detta med Veronica:) och Spray date;) Gillar Magnus skarpt! Du var min favorit och jag kan inte fattar att du åkte ut, fast jag fattar ju nu ;)I GBG blir du säkerligen igenkänd! Och Nivån av alla ställen hihi mitt stammis ;) Ha det bäst Sami...