söndag 14 oktober 2007

Veckan som gått....


Då ska jag bli lite bättre på att skriva fler inlägg och framförallt oftare. Veckan som gått har jag haft mina småkids Lucas och Alexander. Vi har delad vårdnad jag å barnens mamma och det funkar jättebra. Så i söndags fick jag hem barnene igen. Det är alltid lika roligt för man har ju längtar så mycket efter dem. Under veckan är det mycket skoj, bus och lek. Men även rutiner. Det blir ju så när man har barn. Det blir lämna på skola och dagis redan 06.30 varje morgon och sedan hämta dem vid 16.20 ungefär. Sedan är det innebandy träning på onsdag och hockeyträning både torsdag och söndag. Annars hinner man inte så mycket just under vardagarna. Det är hem och laga mat, leka lite, de vill sen gärna se bolibompa och sedan ska man fixa för kvällen. Läsa saga och få dem att somna lagom tidigt. Under Fredagen hade vi lite mys som vi brukar ha. Lördagen är bästa dagen för då har man hela dagen att göra precis det man vill. Vi var först och kollade när en väldigt god vän spelade innebandy och sedan var vi och shoppade lite i Farsta C. Barnen fick bestämma mat och de valde tacos. Så vi åt massor av tacos och kvällen avslutades med mys i soffan samtidigt som vi såg Sverige i EM-kvalet i fotboll. Idag har vi varit på hockeyträning och sedan var det dags att lämna dem till sin mamma. Veckan går verkligen försvinnande fort. Så nu har man städat hela lyan och är barnledig en hel vecka. Det svåra är just Söndagarna då det känns så tomt efter dem. Men vet de har det superbra hos sin mamma. Har lovat mig själv att ta tag i träningen nu nästa vecka igen. Har varit lite smålat och haft mycket annat för mig senaste månaderna. Ska även försöka få tid till mina vänner och kanske blir det en öl kväll med. Höres snart igen//Sami

1 kommentar:

Pinglan sa...

Vilka goa pojkar du har! Dom är lyckligt lottade att det funakr så bra mellan dig o ditt ex!
Ha det :)