lördag 3 november 2007

Mina 15 sekunder i solen....


Ja hur ser mitt liv ut idag?'

Innan jag skriver nedan vill jag påpeka att jag absolut inte tycker jag e märkvärdig eller tror jag är nån kändis.....bara så alla vet det.....

Efter sommaren och allt vad det innebar så måste jag medge att det känns märkligt att folk faktiskt känner igen mig. Och visst jag klagar inte..är man med i TV får man kanske räkna med det. Men helt ärligt trodde jag inte nån förrutom mina vänner skulle lägga märke till mig i programmet. Jag menar..det är ju ändå mammorna som det handlar om, vi killar är ju bara med lite här och där. Men det är enormt viken kraft tv har. Det kunde jag inte tro i min vildaste fantasi. Visst satt några av oss som gick långt i Veronicas grupp och lekte med tanken men jag avfärdade det som osannolikt. Men det är faktiskt många som känner igen lilla mig. Jag tycker inte jag har gjort något märkvärdigt. Jag var med i ett dejting program på TV och sedan att det vart så populärt och att just gruppen jag var med i vart mycket i fokus är väl bara ren tur....

Jag tänkte aldrig under inspelningarna att jag skulle göra på ett visst sätt för att synas mer. Som jag skrivit innan har jag varit mig själv hela tiden. Sedan att det vart rätt mycket fokus på mig är väl en kombination av att jag alltid säger vad jag tycker och att andra var mer försiktiga. Det är väl bra TV som de säger.....Tycker dock att man alltid ska vara sig själv. Självklart önskar jag ibland att jag istället för att säga rakt ut vad jag tycker borde hålla det för mig själv men gjorde jag det skulle det inte vara jag.

Så när jag för första gången såg att folk verkligen kände igen mig tyckte jag det var pinsamt. Och i början tänkte jag alltid på att: undra vad de tänker om mig?
Men nu har det ju gått ett antal veckor och jag har till och med hunnit åka ur programmet så nu e jag snart mitt vanliga anonyma jag igen ler.. Reaktionerna har mest varit positiva. De flesta säger att de tycker jag varit bra som verkligen vågat visa känslor trots att det varit TV och att jag vågade lämna ut mig så som jag gjorde. När vi var på Golden Hits med delar av tv-gänget var det faktiskt flera som kom fram och sa att jag gjort det bra och att de gillade min tid där. Det gjorde mig fruktansvärt stolt men också generad. Så alla ni som kom fram...Stort tack för de fina orden.

Självklart har myntet 2 sidor och jag har även fått en del mindra roliga åsikter. Har fått brev hemskickade där personer tycker det var tur att Veronica skickade hem mig och att jag borde söka hjälp med mera....även folk har ringt på min mobil och lagt på luren. Jag tycker inte det är fel att folk har negativa åsikter om mig..det är faktiskt riktigt lärande det med. Dock är det trist att folk inte vågar skriva sina namn och stå för åsikterna. Jag respekterar alla som har en åsikt..både dåliga och bra, men våga stå för dem om ni skickar brev. Skriver man bara ett förnamn tar jag inte det på lika stort allvar. Dock fascinerande att folk lägger ner sån tid på att först hitta min adress, sen skriva ett brev och sedan skicka det...för jag var med i ett dejting program på TV..det är som sagt mycket fascinerande..

Till alla där ute...ha det bäst..kram Sami

1 kommentar:

Pinglan sa...

Ja du Sami , du har så rätt i det du skriver. Och du kommer att förbli en 'ensam mamma söker' Sami :) tro mig , att folk kan vara riktigt grymma och elaka ibland! Du var ju den mest naturliga i programmet! Både jag och min dotter gillade dig skrapt och ville att det skulle 'bli'du :)