tisdag 23 september 2008

Underbar helg!

Helgen som precis har tagit slut var extra lyckad. Det började på fredagen då jag var hemma hos en väldigt speciell vän (du vet vem du är). Vi möttes och handlade mat. Var riktigt trevligt och kändes vuxet hihi..nu är man ju ändå 34 tänker ni och vuxen men inte så ofta man handlar tillsammans med nån förutom mina underbara barn förstås.
Nåväl vi handlade det vi skulle äta. Sedan tog vi en promenad hem i det vackra och sköna vädret. Det var en sån där underbart varm och vacker höstkväll. Det var sol och man mår så himla bra på hösten. Jag tycker luften känns extra härlig att andas in just på hösten. När vi kom hem till min vän så tog jag befälet i köket. Vi öppnade en flaska vin och jag lagade maten. Det vart en "sami-klassiker. Färsk pasta med räkor och kräftstjärtar och en god sås till. Även lite ruccola på sidan. Till det fixade jag varma vitlöksbröd och så mer vin till maten. Tycker det är en god och lagom lättlagad rätt att tillaga och sedan avnjuta. Efter maten satt vi länge och pratade om allt mellan himmel och jord. En perfekt Fredag med andra ord.

Lördag så skulle jag först bara vara hemma å se en film hade jag tänkt. Men mina vänner ville annat så de övertalade mig att dyka upp hos dem där de satt och förfestade. Jag tog med en flaska rött och nån öl. Vi såg först fotboll och sedan hade vi frågesport om lite diverse saker som tex Sällskapsresan 1. Vart många skratt och just att förfesta är nog det roligast då man ska gå ut. Ja jag skulle ju inte gå ut men vart än en gång övertalad att följa med ut. Så vi begav oss in till söder. Vi hamnade på Kvarnen. Inte världens bästa ställe men var helt ok och där kan man sitta och prata utan att behöva skrika och det är ju trevligt. Vart inte toksent utan var väl hemma runt 03.00. Åkte till och med tunnelbanan hem...duktigt va?

Söndagen var jag faktiskt lite bakis även om jag inte festade alltför hårt så det vart lugnt halva dagen och sedan städade jag lite. På kvällen kom så mina underbara barn och vi myste lite i soffan och sedan vart det sagostund. Gud vad det är härligt att få hålla om sina älskade barn då man saknat dem i en hel vecka. Det är kärlek det.....

Nu är det redan Tisdag....dagarna bara far förbi...men livet är underbart...
Finns inget bättre än att se sina barn växa upp. Tål att upprepas.

Till något helt annat: imorgon är det fotbollsderby mellan Djurgården-Aik och det jag hoppas nu att är matchen får avgöras på plan och att INGEN kastar in något. Låt spelarna avgöra där ute på det gröna gräset. Hoppas på seger för mitt kära Djurgården så man kan gå rakryggad i höst.

Nu är det dags för sagostund igen ler.
Kram Sami

Inga kommentarer: