måndag 5 oktober 2009

Kryssning igen.


Så bar det av för ännu en kryssning.
Denna gång som alltid med Viking Cinderella. Dock var vi något färre antal denna gång då några inte kunde följa med men det vart en minnesvärd kryss på många sätt för mig och Antony.

Det började med att vi möttes upp utanför terminalen i strålande sol och tog några öl och laddade för resan.
Vi visste det skulle bli full båt så vi tog det rätt lugnt för att slippa den första trängseln som alltid blir då folk vill in på båten.
När vi sedan gick på var det inte så mycket folk utan det gick lätt och smidigt att gå ombord.
Direkt ombord sålde de Smirnoff Ice så det var vi ju tvungna att köpa på oss direkt. Öppnade så klart varsin direkt och i nere i hytten la vi bara in sakerna för att nästan omgående gå upp till puben.

Där var det full fart och lång kö men efter en stund fick vi oss varsin öl( tror jag vi började med). Vi hittade sittplatser och satt där en stund och pratade och laddade för kvällen.
Sedan bar det av till restaurangen för att boka bord för mat. Denna ville vi verkligen äta så lika bra att boka bord då. Efter det det obligatoriska besöket i taxfree där det inhandlades lite goda drycker.
Väl tillbaka i hytten var det först tänkt att vi bara skulle göra oss i ordning för att sedan gå upp igen men det vart förfest i hytten ha ha. Där hade vi himla trevligt måste jag säga och det var mycket skratt och såklart en hel del dryck. Så man var rätt rund om fötterna då vi sedan begav oss upp mot discot för att kika in kareoken. där var det redan full fart på festen så vi hängde på där och det vart många danser redan där. Gillar ju att dansa så det var super trevligt.

Vi fortsatte sedan kvällen med att äta en magiskt god middag med ännu godare dryck till. Antony fick även i sig efterätt.
Sedan blev det danssalongen för resten av kvällen och natten.
Det var väldigt mycket folk och en hel del vackra damer att titta på.
Vid 22.30 tror jag det var började M. Carlsson att sjunga och då kunde man nästan ta på den magiska stämningen. Vilket show och härligt drag det var. Full fart på dansgolvet resten av natten.

Som vanligt "försvinner" man lite ifrån varandra men man har ju himla roligt ändå och fördelen med en båt är att man alltid hittar varandra. Ingen kan försvinna så det är super bra.

Drack rätt mycket vatten på slutet av kvällen för jag kände att jag inte skulle klara av mer alkohol och det antar jag är ett tecken på att man kanske blivit vuxen på vissa saker trots allt.
När jag sedan hittade hytten var Antony redan där.
Jag somnade nog innan jag la huvudet på kudden för trött var man men väldigt glad och lycklig för det var en fantastiskt härlig kväll.
Tack alla trevliga människor man hade turen att träffa.

Dagen efter sov vi ut ordentligt och hemresan blev väldigt lugn.
Vi åt en ok räkmacka och sedan satt vi ute på däck en stund i solen. Vi kikade in en stund på danshaket med och där var det full fart som om inte natten slutat än. Hur orkar man festa så hårt och länge?

Väl iland tog Antony bilen hem och jag begav mig hem till mig. Trött men väldigt glad.
En av de absolut roligaste kryssningar jag åkt.
Tack även till Antony för eminent sällskap. Många skratt blev det.
Dett måste man snart göra om.

Kram Sami

Inga kommentarer: