söndag 29 november 2009

Lördag med hockey igen!

Trots att man inte har barnen åker jag självklart och tittar då de spelar. Så även igår. Sovmorgon kan man glömma utan det var bara hoppa upp ur sängen vid 07.00 och efter en kort frukost åka mot ishallen. Är ju materialförvaltare för Alexanders lag så när hans lag spelar matcher har jag en lite att pyssla med. Det ska hängas fram tröjor och damasker till alla spelare, fylla vattenflaskorna och hjälpa till med utrustningen om så behövs.

Det blev ännu en förlust men spelet var redan mycket bättre än förra helgen. Alexander kämpade på jättebra och är verkligen en riktig lagspelare. Stöttar sina lagkompisar och manar på alla. Kul att se. Skridskoåkningen är mycket bra och även passningarna. Skottet är inte lika vasst som brorsans men det tror jag kommer.

Efter matchen åkte jag hem och la mig och vilade några timmar.

På eftermiddagen var det återigen dags för hockey. Nu hade Lucas match och det på bortaplan utomhus. Som tur var så slapp vi regn och det vart en väldigt målrik match där Lucas lag vann överlägset. Lucas brilijerade med utsökta passningar och framspelningar. Vart många assist och även 2 mycket vackra mål.

Efter matchen åkte jag och hämtade upp min gäst som jag lovat bjuda hem på middag.

Mer om det i nästa inlägg.

Kram Sami

Inga kommentarer: