fredag 1 februari 2008

Osync i Strängnäs.


Efter fredagen i Katrineholm var det meningen jag skulle ha en lugn kväll hemma men min lillebror Roger ringde och övertalade mig att komma till Strängnäs och se hans band Osync spela. Jag var först väldigt tveksam men tillslut bestämde jag mig för att åka.

Jag fick med mig min kompis Daniel. Jag körde så Danne fick öla ensam i bilen dit. Vi kom dit vid 22-tiden nångång. Det är ju 3:e gången jag ser dem spela just i Strängnäs så man känner ju igen de flesta som jobbar på stället de spelade på. De skulle inte börja spela förrens vid 23.30 så vi satt i deras "loge" å surrade lite.
De är mycket roliga att umgås med. Var dock lite orolig då de skulle spela nyktra. Det är inget de gör så ofta vad jag tror. Men sedan började de spela. Och de är riktigt bra. Bra låtar, bra musik helt enkelt. Hade riktigt trevligt trots jag var nykter. Danne fick i sig en hel del men vi hade trevligt. Även där kom det fram en del och undrade om jag var jag, till Dannes nöjje. Han skrattade lika gott varje gång.

På vägen hem var det en viss person som vart pissnödig. Till stort nöjje ramlade denne person i diket och stod på huvudet...vilken vurpa haha.....

Så får ni chansen ska ni absolut se Osync. Är mycket stolt över min lillebrorsa Roger. Grym på gitarren och även en bra sångröst. Hela bandet e grymt bra.

Längtar redan till nästa spelning jag ska se.

Ha en trevlig lördag nu allihopa...kram Sami

Inga kommentarer: