söndag 17 februari 2008

Melodifestivalen


Jag gör som det stora flertalet i detta land. Ja jag följer melodifestivalen. För mig har det alltid varit en mycket rolig tävling med bra låtar, bra artister och bra låtar.

Men nu till några saker som stör mig. Varför är det så lite info om artisterna innan låtarna. Jag tycker det är helt ointressant att de ska "leka" med programledaren i nått fånigt spel. Låt dem komma till tals istället. En programledare ska leda programet, inte stå i centrum. Det är för låtarna och artisterna man följer tävlingen. Tycker att det håller på att förlora sin charm då det ska lekas å vara massor av annat med. Självklart ska det va pausunderhållning men det ska alltid vara artisterna det ska fokuceras på. Sedan kan man ju undra hur de låtarna som inte kom med låter då vissa av årets bidrag är rent ut sagt usla.

Gårdagens deltävling från Västerås måste varit det klart svagaste på evigheter vad gäller låtar. Det fanns 1 riktigt bra låt och det var S. Nielsens låt. Den är en riktig schlagerlåt. Sedan tycker jag att A. Schölds låt var mycket medryckande och poppig. Synd inte den gick längre.

Nä det krävs skärpning i de kommande delfinalerna för att det ska bli nån som helst klass på finalen i Globen. Jag kommer sitta spänd resterande tävlingar och lyssna. För så mycket sämre än det varit hitils kan det ju inte bli.

Snart måndag igen...
För mig innebär det X2000 till Gbg...
Vi kanske ses där??
Kram Sami

Inga kommentarer: