tisdag 16 september 2008

Dagarna bara rullar på....

Så har det gått flera dagar igen sedan jag sist skrev här inne. Jag försöker hinna med att skriva så ofta jag kan och sedan måste det förstås ha hänt nått som jag vill skriva om också.

Förra veckan så var det barnvecka och de veckorna är alltid fulla med aktiviteter. Det är ishockey, innebandy, fotboll och skola förstås Nu har Lucas blivit så stor så han åker själv från fritids till hockeyträningen. Det är 2 stationer med buss och en kort promenad. Hockeysakerna har de alltid i hallen så det är perfekt. Innan Lucas skulle åka första gången själv var jag lite nervös. Ja jag vet att jag är en "höns-pappa" men någon gång måste man våga ge sina barn mer ansvar och de växer ju av det. Vi hade åkt flera gånger innan så han kände sig trygg och han hittar ju vägen eftersom vi som sagt åkt den massvis av ggr. Jag är en mycket stolt pappa. Det gick som väntat galant och även träningen på torsdagen gick det lika bra att åka till. Det är inte alltid lätt att som ensam förälder hinna med till alla tidiga träningar då man har ett jobb att sköta. Men nu kan han åka själv dit och jag hämtar honom där. Då missar han inga träningar och jag slipper få dåligt samvete för att jag måste jobba. En perfekt lösning.

Helgen var rätt lugn. De var ute och lekte en hel del och jag passade på att storstäda hemma. Jag gillar fixa och plocka hemma. Har en hel del planer för att göra om hemma under hösten. Får se när man får råd till att köpa allt nytt man vill ha. Det får komma lite då och då. Så helgen var mysig som alltid under mina barnveckor.

Nu är det redan Tisdag kväll och snart är halva veckan avklarad. Älskar ju hösten och nu får man tillfälle att tända ljus och krypa upp i soffan. Det ända som saknas är den stora kärleken. Undra om det är omöjligt för just mig att hitta någon. Tycker alla har någon men jag är ensam. Ja eller ensam och ensam...har ju mina underbara barn och vänner men är nog dags att jag stadgar mig. Har levt singel liv alldeles för länge känner jag.

Nu till en helt annan sak. Har ni sett Singelmammor på SVT? Jag följer det programmet och tycker det är himla bra. Man får följa 3 mammor i deras vardag och allt vad det innebär. Är kul att se och väldigt bra filmat. Synd att man alltid ska fokusera på mammorna bara. Är hög tid att man gör en serie om ensamma pappor också. Bilden av ensam pappa verkar vara att man har dem varannan helg men så är inte fallet för mig i allafall. Det är inte alltid en dans på rosor att få tid, pengar och allt att räcka till. Så man bör nog lyfta fram ensamma pappor mer än vad som görs. Inte så att det är mer synd om oss utan för att ändra folks bild av oss. Skulle vara nyttigt tror jag.

Nu ska jag vika tvätt. Finns det något som luktar godare än nytvättat...kommer inte på något just nu...

Och till sist.. tjejen jag då och då har skrivit om finns fortfarande kvar i mina tankar då och då. Undrar hur hon mår? ÄR hon kär? Ja jag tänker på henne mer än jag borde märker jag. Men sådan är jag. Har man fastnat hos mig blir man nog kvar där väldigt länge. Så om DU mot all förmodan läser detta..vill du ska veta att jag tänker på dig.

Tänd nu lite ljus och kryp upp i soffan. Njut av hösten.
Stor kram Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

hej.

detta är lite genant,men vi sågs vid ett övergångsställe igår..inatt...
jag fick en puss på handen.
du såg bekant ut,men kunde ej placera dig. förns då jag satt på tåget hem.
vill bara påpeka att du verkar vara en mycket trevlig man!
hoppas du kom hem välbehållen och att solen lyst på dig idag!