tisdag 2 september 2008

Jag ska bara....

Ja jag som alltid skriver jag ska bli bättre på att skriva fler inlägg och oftare. Men tiden rusar iväg och jag ska bara...ha ha som Alfons Åberg alltid sade.

OS vart ett gigantiskt fiasko för Sverige. Många av våra medaljhopp misslyckades totalt och jag köper inte det där snacket om att Sverige är ett litet land. Är man i världseliten så kan man inte klaga på att Sverige är litet då det går dåligt.
Att se spjutkastaren (minns inte namnet just nu) stå i intervjun efteråt och säga att han är nöjd då är skandal. Killen fick bara kasta 3 av 6 kast och var borta efter halva tävlingen. Då kan man faan inte vara nöjd. Typiskt svenskt att alltid skylla på än det ena, än det andra. Våga stå upp och säg att det här var inte bra. Då vinner man respekt hos mig iallafall! Nu är han inte ensam utan många av de svenska deltagarna borde med skämmas. Nog om OS!

För mitt kära Djurgården har det äntligen vänt. Det har börjat rulla in segrar igen. Skönt men var ändå väldigt tungt att förlora borta mot Rosenborg med 0-5. Så mycket får man bara inte förlora med, och sättet man vek ned sig i slutet av matchen är bara för dåligt. I allsvenskan börjar man så sakta klättra i tabellen och man får väl hoppas vi slutar så högt upp som möjligt. Guldet är sedan länge borta men en topp 4 placering ska det bara bli.

På lördag är det dags för DIF-dagen och det är en himla rolig dag. Man får se a-laget träna och sedan får man träffa spelarna. Jag ska ta med mina barn dit och det har vi gjort flera år i rad nu. Mina barn är mest nyfikna på att prata med S.Rajalakso som är deras stora favorit tillsammans med J.Tauer. Mina killar har sparat håret som dessa herrar har ha ha..... Ska försöka hinna med att fota dem så får ni ev. se i bloggen efter helgen.

Vad händer annars då kanske man undrar? Ja jag har inte varit ute och festat sen kryssningen för drygt 1 månad sedan. Känner att krogen gärna får klara sig utan mig ett tag nu. Men kanske en till kryssning snart, är faktiskt mycket roligt och trevligt att kryssa. Ni som inte gjort det bör testa det..
Annars händer inte så himla mycket ovanligt. Livet rullar på...barnen...jobbar...fixar lite hemma och så sitter man ju framför datan en hel del. Återkommer i just det ämnet i ett inlägg om någon dag.
Nu ska det sovas här så man är pigg imorgon.
Sov gott...Ciao Sami

Inga kommentarer: