onsdag 13 januari 2010

Cinderalla kryssning!



Så var det äntligen dags för ännu en kryssning. Tänkte att eftersom jag fyllde år på Söndagen så ville jag fira den på Cinderella. Bjöd in massor av folk och hade till och med lyckats ordna gratisresor. Först var många positiva men ju närmare tid till avgång desto fler avhopp. Dock börjar man bli van med det nu. Det tycks alltid bli så.
Sedan kan jag självklart förstå att det precis efter jul och nyår är tunt ekonomiskt men nu var det ju gratis resa så då behöver det inte bli så dyrt om man inte vill.

Nåväl så åkte vi tillslut 4 tappra självar. Det var jag, Henrik, Jonny och Sven. Eftersom vi hade flera hytter bokade så bodde vi 2 och 2. Tyvärr bodde vi inte bredvid varandra men ganska nära ändå.

Henrik plockade upp mig på väg till terminalen och väl framme tog vi några öl å cider i bilen medans jag guidade de övriga 2 ner till terminalen. Efter några felåkningar kom de till slut fram och vi checkade in och gick ombord.

Trodde det skulle vara ganska lite folk men det var över 2000 personer så party blev det såklart.
Nytt för mig är att man inte får köpa tax-free sprit på ut resan. Det är första gången jag åker med de nya reglerna så vi köpte några cider som de sålde när man gått på och softade lite i hytten. Satt en stund och pratade i hytten och hade allmänt trevligt.

Alla var hungriga så vi gick upp och kollade efter något att äta. Valet föll på grill-baren där vi beställde kött och pommes förutom Sven som tog en hamburgar tallrik. Självklart blev det god dryck till maten och jag drack ett glas rött. Väldigt gott och maten var helt ok den med.
Efter det gick vi en runda på båten och sedan var det dags för party.
Vi begav oss till dansbane-haket där det blev massor av dryck, dans och skratt. Själv köpte jag en flaska champagne som vi skulle skåla in att jag fyllde år men jag ville öppna den hela tiden men de andra var stränga så den fick vackert vänta till kl.2400 innan den äntligen öppnades.
Innan dess drack vi goda drinkar och dansade en hel del. Träffade som alltid massor av trevliga människor och vi hade hur trevligt som helst.

Vart en väldigt sen natt och när jag väl skulle ner å sova i hytten fick jag leta ett bra tag innan jag hittade våran hytt. Man var väl inte helt nykter då kan man lugnt säga ha ha.

Dagen efter sov vi ut ordentligt innan vi gick upp och käkade en klassisk macka med köttbullar och rödbetssallad. Väl där anslöt Jonny å Sven. Sedan en vända på taxfree och efter det gick vi till dansbane haket där jag tog en öl och vi satt å lyssnade på musiken.
Träffade en väldigt trevlig person där igen som jag dansat med kvällen innan och vi pratade och umgicks en stund innan båten kom iland.

Vi bestämde oss för att försöka komma av båten hyfsat tidigt så vi gick mot utgången och samma tanke hade Sven å Jonny så vi gick av båten bland de första.

En väldigt lyckad och super trevlig resa. Väldigt härliga människor jag fick åka med.

Fick sedan skjuts hem av Henrik och väl hemma var det bara packa upp sakerna och sedan vila ut på soffan.

Tack för en underbart trevlig resa!

Inga kommentarer: