tisdag 12 januari 2010

Mer hockey.

Ni som läser min blogg (tackar ödmjukast) vet att när det är vinter så kretsar mycket av mitt liv runt hockey. Är det inte någon av killarna som tränar eller spelar match så går vi gärna och ser Djurgården spela.

Lördag den 2 januari var inget undantag. Uppe i ottan för att först vara med om Alexanders isträning och direkt efter det åka ut till Gustavsberg där Lucas lag spelade turnering. Vi han se Lucas spela 1 match som de vann med 1-0.

Sedan var det bestämt sedan tidigare att jag å killarna skulle in till Hovet för att se Djurgården-Färjestad. Den här matchen var speciell för just första hemma matchen på det nya året har blivit en tradition att Järnkaminerna som klacken heter stor sattsar. Alltså då är det alltid ett stort tifo och fullsatt.

Lucas ville dock hellre spela klart sin egen turnering så jag ordnade så han fick vara kvar och skjuts hem med en av sina lagkamrater.

Jag och Alexander åkte in till Hovet och fick vara med om en fantastiskt upplevelse.
Vilket tryck och drag på matchen. Tänk vilken lyx att få vara med som spelare om just dessa matcher. Och det säger jag inte bara för att jag är Djurgårdare utan jag är säker på att de andra lagen gärna möter just oss i den här speciella matchen.

Det blev en väldigt spännande match där Djurgården vann i sudden med 3-2. Målskytt Jimmie Ölvestad.

Mycket nöjda och glada åkte vi hem där Lucas kommit hem en halvtimme tidigare än oss. Vi somnade alla ganska tidigt den kvällen.

Kram Sami

Inga kommentarer: