söndag 13 juli 2008

Veckan som varit!


Veckan som varit har jag fortsatt min härliga semester med barnen. Vi har varit hemma mest och bara varit. Det är faktiskt rätt skönt att bara ta tagen som den kommer då vi annars har så mycket måsten med träningar hit och dit..innebandy, fotboll, hockey och simskola. Så nu tar vi oss tid att sova ut, vara ute å leka mycket och äta långa mysiga frukostar. Det är en härlig tid att få se sina barn växa upp och jag njuter varje dag med dem. Bara se dem gör mig lycklig. Vädret kunde ju förstås ha varit bättre men man kan ju inte få allt. Vi tänkte till veckan som kommer ta en båttur till Åland. Det är alltid roligt att åka båt och så får man se den underbart vackra skärgården. Sitta ute på däck med en stor glass och bara njuta. Det är livskvalitet det.....

Igår var en ny tung dag om man är Djurgårdare. Förlust på övertid mot Göteborg hemma men trots att vi förlorade tycker jag det såg bättre ut än på länge. Normalt sett vinner man en sådan här match sett till chanserna man skapar men går det emot och man inte gör mål på sina chanser förlorar man oftast. Svårare än så är det inte. Dock såg jag spelare som började kliva fram och tog tag i spelet på ett helt annat sätt än tidigare så jag har inte gett upp denna säsong helt. Guld blir det förstås inte men kanske en bra placering.
Sedan kan man ju fråga sig vad vissa fans håller på med. Är de helt slut i huvudet?
Visst blir man besviken men att som vissa börja skrika glåpord och hota sitt eget lags spelare och ledare är helt jävla dumt och förkastligt. Förlåt svordomen men blir så himla upprörd då man i sin frustation går till angrepp mot sitt eget lag. Det är i dessa mindre bra tider för laget som man skall stå upp för sitt lag och stötta. Hur många spelare vill komma till oss och spela om man blir hotat? Och hur många vill träna eller hjälpa till runt laget då man har en massa idioter som skriker och vill slå en på käften. Dessa fans kan jag vara utan. Ni tillför absolut ingenting utan gör det bara värre för vårat kära lag. Ett riktig fans stöttar sitt lag i med och motgång. Så trött på alla medgångsfans. Man vinner inte SM-guld år ut och år in.
Sedan ska man självklart sätta krav på sina tränare och spelare, men att hota dem får jag motsatt effekt. Att skrämma dem är helt fel metod. Stötta dem och uppmuntra dem så är jag säker på att vi snart är på den övre halvan igen. En spelare i djurgården skall känna att han alltid har sina fans med sig.

Så vi alla hoppas att vi snart börjar vinna igen, för spelet var långa stunder mycket bra igår. Passningsspelet var bättre, fler löpningar och man såg kampglöden lysa hos många spelare. Sedan att det går emot är en sak. Man förtjänar flyt resp. oflyt och det enda som hjälper då det går lite sämre är att jobba ihop och ännu hårdare.

Så förhoppningsvis vänder det! Det är jag helt övertygad om.

Nu om något helt annat....just som man trodde man träffat den perfekta tjejen så visade sig det vara som vanligt.....det kommer mer senare...nu ska det spelas fotboll...skriver senare ikväll om en väldigt speciell tjej...

Sommaren är underbar...kram Sami

Inga kommentarer: