söndag 14 december 2008

En helt vanlig helg i mitt liv!

Så är ännu en helg till ända. Och bara 1 helg kvar innan jul.
Jag vet att många har stress inför julen men jag försöker ta det som det kommer. Alltså att inte stressa för mycket. Varför ska man stressa ihjäl sig bara för det är jul?
Ska fira julen med barnen detta år, vi har dem varannan julafton och detta år är mitt. Så jag ska laga julmat hemma och sedan ska vi öppna julklappar och ha mycket mys. Och så blir det nog en hel det tv-tittande med. Mysigt, ser jag verkligen fram emot. Att fira med barnen alltså.
Så jag stressar inte upp mig för det utan ska köpa julklappar nästa måndag-tisdag. Vet redan vad jag skall köpa och sedan skall jag bara inhandla den mat vi skall ha.
Svårare än så behöver det inte bli.

Helgen ja....fredag så lagade jag mat och sedan softade jag i soffan. Såg Idol-finalen som var rätt bra med en rättvis seger till Kevin. Dock tycker jag inte vinnarlåten var speciellt bra. Varför kan det inte vara en låt med lite fart i?
Vart lite inspirerad av Idol så jag rev av ett par låtar på Singstar ha ha.

Lördag så sov jag ut och tog en promenad mitt på dagen. Passade även på att städa här hemma så nu är det fint. Det är det oftast tycker jag. Är ju lite pedant så det är väl ofta det är välstädat hemma hos mig. Gillar ha rent och snyggt omkring mig.
På kvällen så såg jag 2 filmer. Älskar som sagt se film och tycker det är perfekt att kika på film och bara koppla av.
Sov sedan rätt länge idag söndag och idag har jag bara varit. Inte gjort något speciellt. Jag har inga problem med att bara vara själv en helg och verkligen koppla av och vila.
Har inte någon stress att jag måste hitta på något bara för jag är barnfri heller. Har inte varit ute på ett tag nu och det blir ofta så inför december att lusten att gå ut avtar. Det är regnigt, kallt och mörkt. Då vill jag inte gå ut helt enkelt.
Har ju en kryssning att se fram emot den 27:e december och då ska det bli party. Ska ju åka med en väldigt trevlig kille som jag inte sett på länge. Blir nog ett kärt återseende och många sköna skrönor att berätta ha ha...

Ikväll kom barnen hem igen efter 1 vecka hos sin mamma. Är så underbart att se dem efter en hel vecka utan dem. Livet är verkligen underbart och speciellt då man har barnen hos sig. Det är stor lycka och livskvalitet.

Nu sover de sött i sitt rum och jag skall lägga mig och läsa lite.
Det är ett stort intresse och jag läser lite varje kväll innan jag somnar.
Sedan brukar jag också ägna en tanke åt en väldigt speciell tjej innan jag somnar.
Men vem hon är vill jag inte berätta riktigt ännu. Det kanske kommer här på bloggen inom en snar framtid.

Sov gott och ha en riktigt underbar Måndag.
Hälsningar Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm nu är vi som läser lite nyfikna på vem hemliga damen är :)