lördag 20 december 2008

Lördag kväll!


Så var det lördag igen.
Är på bättringsvägen och halsen är helt bra nu vilket är skönt. Är fortfarande lite förkyld och lite lite feber men känner mig nästan helt frisk.

Dagen har ägnats åt idrott. Då barnen inte hade någon träning eller match idag så beslutade vi oss för att se mitt gamla lag Mellansjö spela match idag. Var ett kärt återseende att se dem spela innebandy match. De vann mycket lätt med 14-5 om jag minns helt rätt. Kul och se mina gamla lagkamrater igen. Vart en hel del skratt och så lite gliringar förstås

Kvällen har ägnats åt TV-tittande. Såg Dansbands kampen och personligen gillar jag inte de som vann. Var för dåliga tycker jag. Inget som lockar mig.

Nu slötittar jag lite på en kärleksfilm hehe...och då sätter ju genast tankarna igång.
Varför är man singel?
För det första så är ju inte livet som singel dåligt. Man kan göra som man vill och vill man gå ut så gör man det. Man har bara sig själv att ta hänsyn till.
Men är det verkligen det jag vill?
Har ju ställt mig den frågan massor av gånger och svaret är att jag vill träffa en tjej och bli så där härligt tokkär. Men då ska det vara en väldigt speciell kvinna jag träffar.
Jag vet av erfarenhet hur jag funkar. Tyvärr har jag lätt för att bli intresserad i en tjej men sedan för att det skall hålla från min sida behövs det något extra. Och då pratar jag inte om utseendet. Det ska finns något speciellt på insidan.
Har ju dejtat några stycken i mina dar och känner igen mönstret. Man träffas, börjar ses och om man klickar börjar man ses mer å mer. Men för att jag ska vilja inleda något på sikt så måste det där speciella finnas.
Och vad är det?
Svårt att sätta fingret på just en sak. Det kan vara så olika. Men tror jag gillar en tjej som har glimten i ögat, vågar säga sin mening och har skön humor. Hon ska nog helst vara sportintresserad och även kunna ha en egen vilja. Men som sagt svårt det där. Det är nog olika från tjej till tjej. Har nog inget "det" som en tjej ska ha. Tror det är kemin som uppstår mellan just mig å henne som e speciell.
Det där lät väldigt djupt men tror jag är väldigt djup då det handlar om känslor.
Som sagt har jag väldigt lätt för att bli intresserad men att bli riktigt kär är svårare.

Läser de kommentarer jag får och uppskattar dem. Kul att det finns folk som läser min blogg. För mig är inte antalet som läser det viktiga utan att just DU läser och att du förhoppningsvis berörs på något sätt av det jag skriver. Då blir jag glad.
Nyfikenheten verkar stor på vem den speciella kvinnan är. Det får nog förbli så ett tag framöver. Men kan ju säga som så att ju mer jag tänker på denna kvinna så ju mer glad blir jag. Hon gör mig både glad och nyfiken. Verkar vara en väldigt ärlig, charmig och genomsnäll tjej. Ögonen är ju så vackra med

Vart visst lite tankar om kärleken igen. Men det kanske är för jag ser på en kärleksfilm eller för att jag tror att 2009 kanske blir året då även jag träffar någon.

Nu till något helt annat: Nu är det exakt 1 vecka kvar till kryssningen med Viking Cinderella. Vid den här tidpunkten nästa lördag sitter jag nog i baren med en god drink och lyssnar på när "kändisen" berättar mer om massage erbjudandet. Det vill jag veta allt om hihi. Ska bli riktigt trevligt att åka på kryssning och ser verkligen fram emot det.
Så har du inte något för dig nästa lördag tycker jag du ska boka in dig på Viking Cinderella så kanske vi ses.

Nu ska jag återgå till kärleksfilmen hehe..
På återseende Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas du hade kul på kryssningen,själv åker jag den 16:e
Man blir lite nyfiken på flickan du har i dina tankar.