onsdag 10 december 2008

Lite tankar om veckan som gick!

Veckorna bara flyger fram. Snart är det jul. Känn på den...julafton.
Jag hoppas vi får en vit jul. Det hör liksom till tycker jag. På julafton skall det vara snö på marken.
Veckan med barnen har rullat på i vanlig ordning. Mycket skola, läxor, träningar och förstås en hel del skratt.
I Fredags så åt vi gott och sen såg vi Idol. Det är mer och mer spännande ju närmare slutet man kommer. Tror dock att Kevin vinner detta rätt stort. Det tråkiga är ju att han redan är en artist. Enligt mig skall det vara okända som får deltaga i Idol. Det tycker jag är själva tanken med programmet. Man ser ju vilken skillnad det är då han uppträder kontra de övriga.

Lördagen tog vi sovmorgon då det denna helg var helt match ledigt. Men hockey vart det ju ändå förstås ler. Lucas hade träning mitt på dagen och eftersom det var rätt så få som dök upp så fick även Alexander vara med på träningen. Det är roligt att de har samma intressen. Tror att Alexander gillar att träna med sin storebror för då lär han sig nya saker. Sedan på kvällen vart det mys i soffan och finalen av Stjärnor på Is. Markus Fagervall och hans partner vann helt rättvist trots att de i finalen faktiskt hade lite sämre åk än Jesper och hans partner. Jespers sista åk tycker jag var det bästa i hela serien. Det hade dramatik, känslor och en grym åkning.
Men som jag skrev innan så är Markus Fagervall den värdiga vinnaren. För ser man till hela säsongen så har han åkt klart bäst och haft bäst shower. Stort grattis.

Söndagen så åkte vi återigen till ishallen. Vi åkte några timmar på allmänhetens åkning och det är roligt för då kan jag åka med dem och spela. Vi passade, sköt och spelade lite match och de passade även på att tackla mig ha ha. Efter det så tog vi lite fika i cafeterian och sedan hade Alexander träning med hockeyskolan. Lucas var med även på denna. Så helgen gick i ishockeyns tecken trots att det var match ledigt. Men ishockeyn lägger jag gärna massor av tid på så länge barnen tycker det är roligt.
Sedan på kvällen åkte de hem till sin mamma och jag softade i soffan på kvällen.
Så är en helt normal vecka med barnen för mig i stora drag.

Nu är det lite tomt här hemma men man får roa sig med datorn och så lyssnar jag ju väldigt mycket på musik.
Kram Sami

Inga kommentarer: