onsdag 31 december 2008

Julen!

Har gått 1 vecka sedan jag skrev sist men har varit annat att fixa dessa dagar.

Julen ja.

I år var det min tur att ha barnen på julafton. Vi har varannat år även med det så det blir rättvist. Fixade mat och julklapparna dagen innan. Tycker inte man behöver stressa upp sig bara för det är jul. Jag hade redan innan kollat in vad barnen önskade sig och vad de skulle få och maten hade jag också skrivit lista på. Så efter jag slutade kl.12 dagen innan julafton så åkte jag först och handlade alla julklappar. Sedan åkte jag och köpte julmaten. Eftersom jag och barnen firade jul hemma så vart det det vanliga på julbordet. Skinka, sill, lax, köttbullar, prinskorv, rödbets sallad och ägghalvor med olika fyllningar. Sedan hade vi så klart julbröd och leverpastej. Det är det som barnen och jag tycker räcker för ett julbord.
Så jag fick hem barnen på kvällen dagen innan julafton och när de väl kommit i säng slog jag in julklapparna och sedan förberedde maten lite.
På julaftons morgonen åt vi en lång frukost och sedan var vi ute en sväng och tog en promenad. Annars blir det så himla lång väntar för barnen. Det kom faktiskt pyttelitet snö så det såg ut som en vit jul ha ha. Sedan så åt vi efter halva Kalle Anka och sedan fick de öppna sina julklappar. De vart väldigt nöjda och så fick även jag några julklappar som de gjort på fritids i skolan. Bland annat ett ljus som de ritat på och flera fina andra pysselsaker. Det är så gulligt när de gör saker åt en. Äkta glädje.
Sedan på kvällen myste vi i soffan och somnade sen alla 3 glada och lyckliga.

En helt perfekt mysig underbar jul med mina barn.
Kan ju inte bli bättre. Eller skulle vara om man hade en viss tjej bredvid sig förstås

Men kanske nästa år....
God fortsättning önskar Sami

Inga kommentarer: