torsdag 9 juli 2009

Barnveckan avslutades med pingis turnering.




Vi tog fram vårat mini pingisbord och spelade en lite turnering jag och barnen innan de skulle åka till sin mamma.

De har stort pingisbord i skolan och man märkte direkt hur bra de blivit. Man fick ju faktiskt ta i lite för att inte förlora ha ha. Lucas var hade riktigt bra spel och våra matcher var jämna. Även Alexander har blivit väldigt duktig och vann många poäng mot mig.

Roligast var ändå när de spelade mot varandra och då blev det direkt matcher på liv och död. För ingen av dem ville förlora mot sin egen broder. Direkt kom även deras stora vinnarskallar fram och det var tur jag var domare för annars hade nog ett och annat racket kunnat gå sönder.

Man måste ju lära sina barn att kunna förlora med även om de inte förstår varför än. Men jag var exakt likadan då jag var yngre så det har de antagligen ärvt från mig.

Hur som helst var det riktigt roligt att spela pingis och det lär bli fler hårda turneringar framöver.

Kram Sami

Inga kommentarer: