tisdag 7 juli 2009

En utgång med goda vänner.

I Fredags var jag ute på Garbos i Sundbyberg med några goda vänner.

Kvällen började med att jag mötte upp Linda och hennes pojkvän Lawrence i Slussen för att gemensamt åka till en förfest i Vällingby trakten. Det var Ville som hade bjudit in till förfest.
De som kom förutom värden och vi var ytterligare 2 vänner till Linda och Ville. En av dem var med på kryssningen vi åkte på förut, Frida som fortfarande går under namnet "kåtast i Kungsängen" och hennes väninnan som jag inte minns namnet på just nu.

Ville hade dukat upp väldigt fint med lite snacks och massor av sprit å tillbehör så man kunde göra sig goda drinkar. Själv tog jag en klassiker i form av en "Brolinare" dvs. vodka med apelsinjuice. Sedan vart det några till drinkar men jag tog det medvetet lugnt eftersom jag skulle få tillbaka barnen tidigt på lördag morgon. Men det var supertrevligt på förfesten och de är ju som oftast alltid roligare än när man väl kommit ut.
Sedan begav vi oss till Garbos där det var rätt lagom med folk. De övriga ville dansa på andra våningen medans jag och Linda direkt gav oss ut på dansgolvet i schlager rummet. Och där ägde vi golvet, nja kanske inte riktigt men vi hade väldigt kul å dansade väldigt mycket.
Sedan så träffade jag en kändis ha ha. Mitt på dansgolvet stod plötsligt Magnus från Ensam mamma söker där å då vart det lite roligt snack. Kul att springa på honom.
Det måste man ju göra fler gånger.

Dansade som sagt mest hela tiden och drack inte så mycket och det var medvetet för dels är det lite roligare att inte bli för full och dels skulle jag som sagt få barnen dagen efter igen. Så vi var kvar tills det stängde och sedan delade jag taxi med Linda och Lawrence till gamla stan där jag tog tuben hem till högdalen. Då bussen skulle gå om först 30min. tog jag en promenad hem i den vackra natten.
Kom hem och drack lite vatten för att sedan somna skönt.
En väldigt lyckad kväll med väldigt trevligt sällskap.
Kram Sami

Inga kommentarer: