söndag 30 november 2008

Stort ögonblick för Alexander!


Efter nämda match mellan Djurgården-HV71 fick man ta autografer av spelarna.
Durgården hade ordnat med ett långbort där spelarna satt uppradade och alla barn fick träffa sina idoler.
Ja inte bara barn. Såg en hel del vuxna som stod i kön med. Alexander och jag ställde oss i kön efter matchen och det tog en viss tid innan spelarna kom upp. De skall ju hinna ta av sig alla skydd och varva ned lite. Lucas och barnens mamma var ej med då Lucas var tvungen att hämta sin trunk och så. Men jag och Alexander stod tålmodigt och väntade. Det var inte så lång väntan utan spelarna kom upp rätt fort. Sedan gick kön sakta framåt Alexander hade med sig ett matchprogram där spelarna fick skriva sina autografer. Han ville att jag skulle gå med nära då han kan vara lite blyg ibland. Alla spelare skall ha stor eloge då de var trevliga och glada trots att de nyss förlorat och ligger pyrt till i tabellen. Alla spelarna hälsade vänligt och även skämtade lite.
Några man minns extra mycket var först Robin Figren som frågade Alex
-Hej mår du bra?
Alex svarar
- Nä vi förlorade ju.
Stort garv av Figren som nog inte väntade sig det svaret men svarade
- Helt rätt, vi måste skärpa oss.
Lite längre fram så satt David Schnider.
- Whats up? frågar Schnider som är från USA.
Alex svara då
- Give me five.
Och han och Schnider gör en sån där hockeyhälsning då man slår en knuten näve mot den andres näve.
Flera spelare som satt i närheten började skratta åt att Alexander var så cool.
Sist men inte minst så satt Alexanders stora idol Fredrík "linkan Bremberg.
Alexander sken upp som en sol och ville att jag skulle ta ett kort på dem som jag gjorde (syns ju på bilden).
Bara att få träffa spelarna gjorde Alexanders dag. Han var så lycklig och stolt över autograferna. Har lovat grabbarna att vi ska besöka en träning så snart vi kan och då kanske ta med varsin klubba som spelarna kan få signera.

Efter det så gick vi ner till barnens mammas bil och de åkte hem till sig.
Jag tog tunnelbanan hem och åt en pastasallad med kyckling. Kikade på stjärnor på is och sedan sov jag gott.
En underbar Lördag förutom att Djurgården förlorade då förstås
Snart är det december. Gud vad tiden flyger fram // Sami

Inga kommentarer: