måndag 10 augusti 2009

En väldigt solig helg.


Helgen har varit väldigt varm och härlig. Har passat på att njuta så mycket som möjligt av det härliga vädret och solen för snart sitter vi där med mörk kväll och kyligt.
Då känns dessa dagar väldigt avlägsna. Barnen har varit ute mycket och lekt med sina vänner och jag har som sagt njutit av solen. Vi har ätit gott som alltid på helgerna då vi här hemma tycker om att göra lite extra god mat. Barnen fick önska mat i Fredags så då blev det tacos. Åt oss proppmätta och sedan kikade vi på TV och hade lite mys.

Lördag åt vi en pastagratäng jag ordnade och till den en väldigt god sallad. På kvällen åt barnen lite chips och glass förstås

Sedan kom söndagen då barnen efter 2 veckor skulle till sin mamma igen. Alltid lite jobbigt just när man lämnar dem och extra jobbigt denna gång då jag haft dem 2 veckor. Denna kväll slapp jag dock tystheten då jag hade annat för mig på kvällen.
Men idag är det väldigt tyst här hemma. Man vänjer sig aldrig vid det tror jag.
Dock hoppas jag veckan går fort så jag snart har dem hemma igen.

Har noterat att det redan blivit lite mörkare på kvällarna och det är ju både lite jobbigt men samtidigt lite mysigt med.
Jag älskar ju hösten då det är så vackert med alla löv som får olika fina färger och att man då kan tända mer ljus hemma och mysa.
Dock saknar man ju en livskamrat att mysa med. Men det är ju som det är med den saken och jag har återigen funderat en hel del på temat kärleken. Ska skriva om det senare i veckan.

Kram Sami

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojdå...väntar med spänning på vad det kommer att stå i bloggen ang kärlek :)