lördag 8 augusti 2009

Kryssningen.


Vilken kryssning det blev.
Först var det meningen att vi skulle åka ett stort gäng men då många inte kunde eller ville så blev det tillslut bara jag, Antony och Per.
Men vilken resa ha ha.

Det började som alltid med att vi möttes upp vid terminalen. Att jag var sist dit denna gång får Per ta på sig då han skulle ringa från bussen men tydligen somnade. Så när han ringer är han redan framme. Men jag skyndade mig in mot terminalen och väl där satt de båda och drack öl. Fick klämma i mig en öl rätt snabbt innan det var dags att gå ombord. Vi hittade våran hytt och tog det lite lugnt.
Dock vart vi törstiga rätt fort så vi begav oss ut på båten.
Upp på däck där vi satt och i solen och drack lite öl. Efter en stund blev det drinkar istället och vi förflyttade oss till mitt på däck där solen sken så varmt. Är en helt magisk känsla att sitta ute på däck och se den vackra skärgården. Det är livskvalitet det. Vi satt där en bra stund och fick i oss lite lagom med alkohol.
Det var tänkt att vi sedan skulle gå och äta men något fick oss tydligen att glömma maten. Vi tog en sväng förbi taxfree där vi inhandlade lite mer god dricka och sedan skulle vi bara lämna det i hytten men där fastnade vi. Så ingen mat på denna resa heller. Vi började förfesta än mer och snart var det även ett tjejgäng i våran hytt.
Vart många skratt och mycket prat.
Per lurade i mig en drink han köpt och den tyckte jag inte alls var god. Men men...
Väldigt onyktra gav vi oss upp på dansgolvet där vi dansade in på nattkröken. Som vanligt går man lite här å där så man inte ser varandra hela tiden men det bästa med båtar är ju att man inte är alltför långt ifrån varandra.
Bristen på middag gjorde att jag vart väldigt full men det får man ju ta. Tog en fantastiskt god räkmacka på väg ned till hytten innan jag skulle sova och väl där så sov redan Antony. Per dök upp strax efter mig och sedan somnade nog vi alla rätt fort.
En väldigt lyckad kväll/natt.
Dagen efter tog vi det väldigt lugnt och sov ut riktigt länge. Per och jag tog en macka och öl innan vi gick ut å satte oss på däck sista timmen. Antony var ute på däck han med men vi hittade inte honom.
Så när vi väl kommit hem igen möttes vi utanför terminalen igen.
En väldigt rolig resa med ett underbart gäng.
Ser redan fram emot nästa kryssning.

Kram Sami

Inga kommentarer: