lördag 15 november 2008

Jag älskar dokusåpor!


Jo det är sant. Älskar verkligen dokusåpor. Färjan har jag ju berättat om och den är hur rolig som helst att följa.

Stjärnor på is rullar vidare och J. Blomqvist fortsätter att imponera. Tycker han gör det bättre och bättre.
Men den som just nu är kung på isen är utan tvekan M. Fagervall. Herregud. Killen äger isen, sin partner och hela alltet. När han är på isen är det som att allt kretsar kring honom. Sjukt bra på isen och har en grymt bra tajming till musiken. Det är ren njutning att se honom dominera just nu. Sedan är det inte säkert att han kommer vinna för ju mer han imponerar varje vecka, ju bättre måste han bli och snart kan det bli svårt att slå sig själv..jag hoppas ni förstår hur jag menar.

Bästa dokusåpan all-time är enligt mig Villa Medusa! Minns ni den? Det hela gick ut på att ett gäng tjejer och killar var på en ort och skulle jobba ihop till hyran och mat och uppehälle. Kan det bli bättre TV? En riktig klassiker. Den skulle jag vilja se igen och vara med i.
Bästa året var då deltagarna var på Cran Canaria och först i början försökte alla vara seriösa men ju längre tiden gick så började alla strunta i att jobba och festade bara. De sket i allt. Alla intrigen var underbara att följa. Varje program avslutades med att alla deltagare hade 1 vit och 1 svart kamel. Den vita skulle man ge till den som man tyckte var bäst och den svarta till den man gillade minst. Helt oslagbart då de i början var rätt diplomatiska med sina motiveringar för att ju färre det var kvar, desto större "sågningar". Älskade den serien som sagt.
Saknar den oerhört mycket.

Håller på med mitt inlägg om Djurgårdens fotbolls säsong men är fortfarande galet besviken så den kommer tyvärr dröja lite så den blir läsduglig.

Dags att åka med färjan snart. Någon som är sugen på att åka med? Det ryktas att en kändis (med stora fotbollskunskaper) skall åka med.

Nu ska jag ta en kvällsmacka.
Kram Sami

Inga kommentarer: