söndag 30 november 2008

Ny helg med massor av ishockey!

Nu helg. Barnfri men det innebär ju inte att man inte träffar sina barn. Jag försöker att se alla deras matcher de spelar om jag hinner.
Fredagen tog jag det lugnt efter jobbet. Handlade lite gott på vägen hem och tog en lugn hemmakväll i soffan med god mat och några öl. Fölköl skall väl påpekas.
Fastnade framför datan sen då kväll övergick till natt. Blir ju lätt så ler.
Gick ändå och lade mig i hyffsad tid för lördagen visste jag skulle bli tidig.

Lördag gryning ringde klockan 0620. Jo det är sant. Men var faktiskt inga problem att vakna för när man ska se sina barn idrotta är jag alltid pigg. Så jag åkte till ishallen i Farsta där det först var match mellan Foc Farsta-Saltsjöbaden, årskull 00.
Matchen var mycket jämn i den första perioden och med en storspelande målvakt i det gästande laget. I andra perioden kom islossningen för Farsta som ångade på till en säker seger. Slutsiffrorna skrevs till 10-2 om jag inte missminner mig. Var som sagt mycket hockey denna dag. Återkommer med mer senare. Lucas var som vanligt duktig då han kämpar på bra och stöttar de andra i laget. Idag gjorde han hela 3 mål + 1 ass. Men vilka mål sen. Första målet rundar han kassen och trycker in den köksvägen. Andra målet kommer han från kanten och laddar en grym handledare i första krysset och sista målet han gör är ett hårt skott i det bortre krysset. Vilka skott. Jag är mäkta stolt och imponerad. Trots att han inte övat så mycket skott verkar det sitta där naturligt. Det som vi ska jobba på är att våga ha pucken trots att motståndare är i närheten. Men som jag alltid tjatar om till båda mina söner. Viktigast är att man har roligt.

Direkt efter denna match fick Lucas vara med i Foc Farsta team-99. De är bara 4 spelare i det laget så team-00 hjälper till med spelare under deras matcher. De mötte Djurgården som var klasser bättre. Det syntes att Djurgården hade övat mer på passningsspel och var mer samspelta. Dock tror jag det var nyttigt för Lucas att spela mot dem och se att han behöver mer träning på de flesta saker. Matchen slutade 14-2 eller nått. Minns tyvärr inte slutresultatet. Lucas lyckades även denna match göra 1 mål så det var roligt.
Lillebror Alexander var självklart med och tittade och även barnens mamma eftersom det är hennes vecka. Dock tittade inte Alexander så mycket utan ägnade sig åt tv-spel istället hihi.

Efter dessa tidiga matcher åkte jag hem och vilade mig lite.

Inga kommentarer: