lördag 15 november 2008

Sonja Aldén.


Musik är verkligen en stor del av mitt liv. Har så länge jag kan minnas älskat musik. Musiksmaken har ändrats flera gånger. Minns att jag avgudade Gyllene Tider i början och sedan hade jag en hårdrocksperiod med framförallt Kizz, Mötley Crue och Def Leppard.
Numera lyssnar jag på det mesta men på sista tiden har jag fastnat för Sonja Aldén.
Som några kanske känner till så gav jag Veronica en skiva i "Ensam mamma söker" och på skivan hade jag bränt ned några låtar. Den de valde att spela i serien och alltså i TV var "För att du Finns".
Sedan dess har jag att alldeles speciellt förhållande till just den låten. Fortfarande när jag råkar höra den på radion så går mina tankar genast till den sommaren och just Veronica. Tror att den låter alltid kommer få mig att minnas henne. En väldigt underbar och speciell kvinna. Mycket vacker, snygg och det där gulliga härliga skrattet.

Så Sonja Aldén kommer jag alltid lyssna på. Hon har nu släppt en nya skiva som heter "Under mitt tak". Om du inte redan köpt den så tycker jag du bör göra det snarast. Hon har en underbart härlig röst och låtarna är så himla vackra och fina. Texterna är fina och jag älskar den här skivan med. Har redan fått 2 favoritlåtar som jag spelar nästan hela tiden.
"En del är vackra när de dör" och "Allt jag ser" är de 2 absolut bästa låtarna.
De tilltalar mig enormt mycket. Kan ju ha att göra med att jag är en obotlig romantiker.
Så om du inte lyssnat på henne tycker jag du ska ta dig tid att göra det.
Det är hon verkligen värd. Har hört intervjuer med henne där hon är tveksam till melodifestivalen men jag hoppas hon ändrar sig och ställer upp inom en snar framtid. Är säker på att hon kan vinna med en mäktig ballad. Hennes röst är helt magisk.

Det var allt från lilla mig...höres // Sami

Inga kommentarer: