söndag 9 november 2008

Söndag igen!

Så har ännu en vecka gått.

Har inte haft tid att skriva så mycket men måste ju berätta om förra Lördagen då jag var ute en sväng med Chrille. Vi möttes upp hemma hos honom för några öl och sedan begav vi oss in mot stan.
Vem är denna Chrille? Jo Chrille har jag känns i snart 15 år och vi lärde känna varandra då vi började spela i samma innebandy lag i Mälarviken( tror jag det var). Då var vi båda rätt unga men har sedan dess följts åt i livet. Kanske inte pratat jämt men då man träffar honom är det som man sågs igår. En riktigt rolig kille med ett varmt hjärta som kanske lovar för mycket ibland.
Nåväl....vi tänkte vi skulle besöka Golden Hits men där var det årets kö så det orkade vi inte med. Vi tog några öl på en mindre krog och sedan åkte vi till gamla Alladin. Det är omgjort men tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter nu. Hur som helst så gick vi in där och hade en riktigt trevlig kväll. Vart inte allför sent och inte allför fulla. En helt ok kväll och riktigt trevligt att umgås med Chrille igen.

På Söndagen kom barnen igen och det är så underbart. Veckan har som vanligt varit full med aktiviteter. Hockeyträningar, skola, läxor, bus, skratt och så det vanliga hemma. Matlagning, tvätt å allt där hemma. Dock är det roligt då jag gillar pyssla hemma.

Har 2 extra roliga saker från veckan:
1: Fick mig ett gott skratt då Alexander i veckan avslöjade att Lucas har tjej. Jo det är sant. Det var tydligen en tjej i skolan som frågat chans på honom och han svarade ja. Så himla underbart. Första tjejen. Inte illa. Frågade honom om de hade pussats med nej det hade de inte gjort. Alexander har roligt åt detta och tycker att tjejer får man tjejbaciller av haha....Ni ska höra dem reta varandra...är rätt underhållande haha....
Sedan så när jag skulle hämta barnen en dag nu i veckan satt Lucas med sin tjej lite avsides på skolgården. Var riktigt gulligt.
Jag har funderat på när jag själv hade chans på någon första gången men kan inte komma på det. Jag har ju aldrig haft "lätt" att få tjejer men men.....

2: Vi sitter och äter jag och barnen på en Kinakrog och då frågar Alexander högt och ljudligt så att alla hör: Hur blir barn till, pappa? Gud jag skrattade så jag grät. Vad svarar man på det? Var totalt oförberedd på den frågan så jag fick svara med lite undanflykter att en pappa och mamma kramas och sedan efter 9 månader kommer en bebis Såg några andra matgäster le roat då jag skulle berätta.
Barn är så härliga då de frågar spontant. Det har blivit mer och mer roliga frågor nu på sistonde. De är så nyfikna på allt vilket är bra.

Så har veckan varit ler.

Sist måste jag bara nämna att det är med stor skam man ser på fotbollsallsvenskan och att man är Djurgårdare just nu. Maken till dålig säsong får man leta efter. Visst vi åkte inte ut men att sjunka som en sten i tabellen är inte ok.
Ska skriva ett inlägg om säsongen i veckan. Just nu är jag för arg för att skriva vettigt om det.

Nu blir det film i soffan.
Snart är det en underbar Måndag igen.
Kram där ute....Sami

Inga kommentarer: