torsdag 22 januari 2009

Barnveckan.

Veckan efter jag fyllt år hade jag mina barn igen. Som vanligt är det en väldigt underbar lycklig känsla som infinner sig då barnen kommer hem till mig igen.
Det känns som ett inre lugn. Vi tog det lugnt på söndagskvällen och la oss tidigt då det var skola och jobb på Måndagen. Veckan gled på som vanligt. Jag jobbade, barnen gick i skolan och sedan var det hockeyträningar, läxor och även lite lek å bus. Fredag åt vi gott och såg på Let´s Dance. Dock var barnen tvungna att lägga sig i tid för det var hockeymatch för Lucas på lördag morgon och samling redan 07.15.
Matchen var väldigt jämn och spännande. Detta var den match de fått mest motstånd i hit tills. Farsta vann till slut med 4-2 och Lucas gjorde 1 mål. Det första målet lobbade han in över målvakten, väldigt snyggt mål.

På eftermiddagen så gick Alexander ned till sin bästa kompis och lekte ett par timmar. Det är roligt att de har så många vänner här där vi bor. Det är viktigt för barn tycker jag. Så de känner sig hemma och trivs.
På kvällen sen såg vi på Körslaget och myste i soffan.
Söndag morgon var vi uppe lika tidigt för då hade först Lucas hockeyträning med samling 07.00 och sedan Alexander hockeyträning 15.00. Så helgen gick i hockeyns tecken. Man spenderar väldigt många timmar i Farsta Ishall. Men det är så himla underbart att de idrottar. Tycker det är trevligt att prata med de andra föräldrarna med och man får träffa många trevliga nya människor genom hockeyn.

Sedan kom det lite mindre roliga då jag lämnade dem till deras mamma. Inte så att jag tycker de ska vara hos mig jämt. Barnen ska ha lika mycket tid med sin pappa och sin mamma men det blir så tyst och tomt utan dem.

Men veckan har varit underbar på många sätt.
Skriver mer om det imorgon.
Ikväll är det redan Torsdag kväll och snart får jag träffa mina älskade barn igen.
Veckan som gått har varit väldigt speciell på flera sätt men det skriver jag mer om imorgon.
Sov gott...kram Sami

Inga kommentarer: