lördag 31 januari 2009

Söndag.

Så vaknade jag utvilad på Söndagen.
Begav mig till Björkängs-hallen där Lucas hade borta match mot Huddinge.
Det är både spännande och lite nervöst att se dem spela. Man vill ju först och främst att de skall ha roligt! Det är det viktigaste. Sedan om Lucas gör mål eller passningar är bara bonus.
Matchen var mycket välspelad och jämn. 2 jämn starka lag där båda lagens målvakter storspelade. Matchen slutade 1-1. Lucas stod för passningen till målet.
Efter matchen var spelarna i Farsta lite besvikna för de inte vunnit men såg man matchen var oavgjort ett väldigt rättvist resultat.

Efter matchen tog jag bussen och passade på att handla mat på vägen hem. Städade en hel del. dammsög, dammtorkade och skurade golven. Passade även på att vattna blommorna. Sedan kom barnens mamma med Alexander för att hans hockeyträning krockade med Lucas innebandy match så jag åkte med Alexander till hans hockeyträning. Det är så himla roligt att se träningarna. Alexander har faktiskt lite lättare med skridsko åkningen än vad Lucas hade i samma ålder. Så han kämpade på bra under träningen och gjorde 2 mål på slutet då de spelade 2-mål.
Efter träningen mötte jag upp Lucas och barnens mamma för då var det dags för simskola. Barnens mamma var med på det och jag åkte hem och förberedde middagen för mina 2 underbara barn.
När de sedan kom hem så åt vi och pratade om veckan som gått. Det är himla roligt att höra hur de haft det under veckan hos sin mamma. Söndagarna blir ofta korta då jag får dem med tanke på alla träningar så vi åt och såg lite på tv. Sedan var det dags att lägga dem. Jag förberedde för Måndagen d.v.s jag la fram kläder och packade deras skolväskor.
Somnade sedan relativt tidigt jag med och vaknade pigg och utvilad på Måndagen.
Veckan som gått kommer snart i ett eget inlägg.
Kram Sami

Inga kommentarer: