måndag 5 januari 2009

Nyårsafton!

Så är då 2008 lagd till handlingarna och 2009 är här.
Är inte så mycket får att fira nyår så jag tog det väldigt lugnt denna nyårsafton.
Var ju barnfri så jag lagade en god middag här hemma och sedan hade jag en underbar kväll i tv-soffan. Tråkigt kanske ni tycker men jag anser att nyår skall man fira på antingen en privat fest eller med sina nära och kära. Då jag inte blev bjuden till någon fest och är singel så återstod det inte så många alternativ.
Inte så att jag misströstar för det. Kan vara rätt härligt att vara själv och se en film i soffan.
Men klart att jag saknade barnen och en viss kvinna. Hade alla de varit här hade kvällen varit perfekt.
Denna kvinna får mitt hjärta att slå extra. Hon är underbart trevlig, mysig, snäll, gullig och så väldigt vacker. Hennes ögon är helt sagolika.

Jag har inte avgett några nyårslöften för jag aldrig gjort det. Men några saker jag hoppas förbättre detta år är ändå:
1. Vara mer glad och positiv. Detta år skall bli bra. Både kärleken och allt annat.
2. Skall försöka blogga än mer. Dock måste jag ju ha något att skriva om men skall verkligen försöka bättra mig.
3. Vill bli lite mer vältränad. Så en motionscykel skall snarast inhandlas och sedan hoppas jag få bättre kondis.

Så dessa saker hoppas jag förbättra detta år.

Långledigheten lider mot sill slut. Jag tycker självklart det har varit skönt att vara ledig men jag längtar tillbaka till vardagen också. Nu har man inte någon riktig koll på vilken dag det är. Alla dessa helger och röda dagar bara flyter ihop. Men som sagt...snart är det nya normala veckor.
Kul även att det blivit kallt och kommit lite snö. Då är vintern härlig. Hellre riktigt kallt och snö än när det är grått å regnar hela tiden. Sådant väder kan jag gärna vara utan.

Nu skall jag laga mat.
Höres där ute...
Ciao Sami

Inga kommentarer: