torsdag 22 januari 2009

Kryssning nr.2

Hej igen. Har inte haft tid att skriva här på ett tag men har lite att ta igen nu.

Kryssning nr.2 var det.
Jag åkte denna kryssning med samma båt. Viking Cinderella och denna gång var vi 7 grabbar som åkte. Då vi åkte Fredagen den 9 Januari så jobbade jag självklart som vanligt innan. Men jag han ändå med att möta upp de andra på O´learys. De hade nog tagit ett par öl för stämningen var på topp. Jag hann med 1 öl innan det var dags att bege sig till båten. Vi kom på båten utan köer för det var inte jättemycket folk denna kryssning men ändå lagom med folk.
Väl i hytten korkade jag upp en flaska champagne som vi skålade med. Sedan begav vi oss som vanligt till badet där vi i ärlighetens namn inte badade så mycket utan mest drack öl å snackade. Var rätt trevligt. Efter badet så var det dags att göra lite inköp i tax-freen. Blev både sprit och öl. Förfest i hytten där det vart ovanligt mycket folk. Men kul var det.
Lagom onyktra begav vi oss upp till danshaket där det blev en och annan styrdans (med skiftande kvalitet hehe). Jag var stora delar av kvällen/natten där medans många av de övriga i sällskapet var på discot. Tyckte discot spelade rätt så dålig musik så därav att jag inte var där så mycket. Var mycket drinkar och sedan vid 04.00 blev det en obligatorisk räkmacka. Den var riktigt god. Ned till hytten för att sova. Tror jag somnade innan jag la huvudet på kudden.
Dagen efter är inte jätte rolig skall erkännas. Men vi vaknade till liv och för att slippa den värsta baksmällan smög vi igång med lite öl. Vart även en fest i hytten på slutet. Och lika mycket folk. Tror vi var bland de sista att gå av båten. Var rätt sliten vid det här laget men följde ändå med till O´learys för att äta lite.
Där fick jag lite privata bekymmer så min födelsedag slutade inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men nu mår jag bra igen.
Man lär sig att man inte är 20 längre.
Just det... anledningen till denna kryssning var att jag fyllde 35 år den 10 januari. Jag kan inte förstå att jag redan är 35. Är man inte gammal då?
Hm jo jag e gammal.
Hälsningar Sami

Inga kommentarer: