söndag 25 januari 2009

Lördag med Djurgården!

På lördag gick jag och en arbetskollega på Djurgården-Brynäs.
Gillar se hockey och särskilt nu då det gäller så mycket. Det är verkligen nu man skall stödja sitt lag i det utsatta läget.
Jag mötte upp min kollega 2 h innan match för vi hade bestämt att vi skulle prova buffén de har på Globen hotel. Till det utmärkta priset 125kr. så får man buffé och 1 starköl. Jag vart glatt överraskad att det var så bra mat. Annars kan buffer vara av lite sämre kvalitet men denna var mycket bra. Jag åt pytt i panna och mycket sallad. Det fanns flera olika sallader så det var mycket gott. Ölen var även den väldigt god. Denna buffé rekommenderar jag varmt.

Matchen var kanske inte den bästa jag sett utan den präglades av mycket kamp och 2 lag som inte ville göra några misstag. Första perioden klart till Djurgården medans den andra perioden gick lika klart till Brynäs. Ställningen efter 2 spelade perioder var 1-1.
Sista perioden började väldigt virrigt från Djurgårdens sida. Man hade stora problem att få ut pucken ur egen zon vilket fick till följd att Brynäs hade långa anfall mest hela tiden. Mitt i perioden tog Djurgården time-out och här vart det liv på Hovet. Det var som att hela det utsålda Hovet ställde sig upp och började skrika. Vilket liv det blev. Trodde ett tag att taket skulle lyfta (jag vet en klassisk replik) men så kändes det verkligen. Efter det tyckte Djurgården upp sig och eftersom Brynäs drog på sig 2 klantiga utvisningar när det var 3 min. kvar fick Djurgården spela 5-3. Då klev Mr. Magic i Djurgården fram: Fredrik "linkan" Bremberg. Från att ha gjort en ganska dålig match så är det ändå denna magiska spelare som avgör igen. Han slår en genialisk passning som Anger gör mål på och 3 nya poäng är bärgade. Ska återkomma i veckan med ett eget inlägg om Bremberg.
Efter matchen tänkte vi ta en seger öl men varken puben utanför Hovet eller Globen shopping hade öppet så vi åkte hemåt Jag kom hem vid 19 och tillbringade kvällen hemma i lugn å ro. Känns skönt att bara ta det lugnt då jag behöver det.

Dock så fick jag både ett underbart samtal innan matchen och 1 sms på kvällen av denna underbara kvinna så under kvällen gick många av mina tankar till henne.
Jag är glad och känner på mig att jag kommer vara det lång tid framöver. Och det är mycket hennes förtjänst. Om hon läser här så: Du är underbar och så charmig. Tack för att du finns. Gillar dig mycket.

La mig i hyfsad tid och vaknade utvilad idag Söndag.
Vad jag gjort idag skriver jag om imorgon för nu ska jag läsa lite innan jag somnar.
Skönt att barnen är hemma hos mig igen. Då som alltid infinner sig ett lugn här hemma å inom mig.
Snart Måndag...Sami

Inga kommentarer: