lördag 3 januari 2009

Kryssning med Henrik!


I Fredags begav jag mig till Centralen för att möta upp Henrik. Henrik är en trevlig kille jag lärde känna under Ensam Mamma Söker tiden. Vi har hållit kontakten sedan dess och nu hade vi bestämt att vi skulle åka en kryssning. Det vart Viking Cinderella och våran kryssning inföll sig samtidigt som det tydligen var en singel kryssning. Dock bokade inte vi in oss på det utan kryssade som vanligt. Mötte som sagt upp honom på centralen och vi begav oss till terminalen. För en gångs skull var jag där god tid. Så jag hämtade ut våra hyttnycklar och sedan fick vi stå och vänta en stund i terminalen tills de började släppa på alla resenärer.

När vi sedan kom på båten så hittade vi lätt till våran hytt och där tog vi en öl och varvade ned. Vi satt där en stund till båten åkt och sedan begav vi oss till tax-freen. Där köpte vi på oss lite alkohol haltiga drycker. Lite öl och sedan en riktigt god Finlandia Lime. Den blandade vi med Sprite och lite Redbull, ruskigt gott.
Men efter vi handlat lämnade vi drickan i hytten och gick och åt. Har för länge sedan skippat Buffén för det är det bara kö och inte så god mat. Så vi åt en riktigt god hamburger tallrik och tog en öl. Vart proppmätta båda 2. Efter det tog vi en liten tur på båten och kikade runt. Det är ju rätt lugnt den första timmen efter båten gått så vi gick ned till hytten där vi började göra oss i ordning för kvällens aktiviteter. En och annan drink slank ned också. Mitt klädval syns på bilden hehe.

Vart ett par väldigt goda drinkar och vi bestämde oss för att börja kvällen med att gå till puben där det var en trubadur spelade. Ett mycket bra val. Vi satt där och drack och sjöng med. Önskade till och med ett par låtar. Var sjukt bra drag där. Tror vi var där minst 1.5 h. Puben var välbesökt och med en mycket bra stämning.
Sedan gick vi till danshaket men där var ännu rätt lugnt så vi tog en tur ned till hytten för en stärkande grogg hehe.
Man blir så törstig på havet...eller hur det nu är...

Sedan gick vi till danshaket där vi satt ned och lyssnade då bandet spelade men sedan spelade Henrik lite BlackJack och jag började dansa, kanske hellre än bra.
Men roligt var det.
Var en sväng på discot med men där var inte lika bra musik. Vart en lång natt och tror vi ramlade in i hytten vid 0400 tiden typ. Tidsuppfattningen var som du säkert förstår lite diffus.
Dagen efter sov vi ut ordentligt och tog det väldigt lugnt. Då vi kom hem på söndagen fann vi ingen anledning till att dricka på hemvägen så vi sov mest.
Men det var en väldigt rolig resa. Kul att återse Henrik igen och så var det kul att träffa en hel del trevliga människor på båten med.
Fick mig en hel del skratt.
Just det...på dessa båtar träffar man folk man minst anar. Jag sprang på Jimmy som är trummis i min lillebror Rogers band. Ha ha sånt händer bara på en kryssning.

Ni kanske undrar om jag träffade några kvinnor? Klart man pratade med några men då jag verkligen är genuint intresserad i en viss tjej så väntar jag och ser om det blir något mellan henne och mig. Men roligt hade vi på denna kryssning.

Men snart ska jag åka samma båt igen! Ja det är sant. Fredagen den 9/1-2009 skall jag och ett gäng vänner åka Viking Cinderella. Varför då? Ja dels för att det är roligare att åka en kryssning än att gå ut på krogen med alla köer och dels så fyller jag år då. Så jag skall fira min födelsedag på Cinderella.
Häng gärna med.

Kram Sami

Inga kommentarer: