tisdag 6 januari 2009

Bitter förlust och vinterväder!

Var uppe i natt och såg småkronornas final mot Kanada. Som vanligt fick Kanada massor av fördelar av domarna. Men trots att de fick det skyller jag inte förlusten på dem. Sverige var helt enkelt inte tillräckligt bra. Powerplay var under all kritik och sedan steg inte Sveriges bästa spelare fram då det verkligen behövdes. Det är lite typiskt svenskt att man inte är bäst då det verkligen gäller. Det är få spelare som älskar att spela då allt står på spel. Så det vart en ganska klar seger för Kanada och grattis till dem.
Det är underbart att följa junior-vm för det berör mycket mer än stora VM Här är allt mer äkta känns det som. Spelarna kämpar och tar i mer än i ett senior-vm där det i vissa matcher känns sådär..jaha..orka bry sig liksom.

Idag har det snöat ännu mer här hemma. Jag tycker om snö och nu hoppas jag bara det får ligga kvar en längre tid. Är väldigt vackert då det är ett vitt landskap och sedan lyser snön upp lite i vårat mörker. Sedan kan man också gå ut och göra saker med barnen i snön. Åka pulka, bygga snögubbar, snölyktor. Vill att mina barn ska få leka med snö lika mycket som jag fick då jag var barn.

Sedan vill jag gärna gå långa promenader med en viss kvinna och sedan göra snöänglar. Det minns jag att jag gjorde med en tjej då jag gick i 5:an och minns än i dag hur romantiskt det var. Så med denna underbara kvinna vill jag också göra snöänglar med. Hålla handen och så där. Det är kärlek för mig.
Tror att detta år kommer bli ett mycket bra år. Det har jag bestämt att det skall bli.

Imorgon är det Onsdag och då skall jag börja jobba igen. Ska som sagt bli skönt att komma igång att jobba då jag verkligen gillar mitt jobb. Sedan är det snart fredag och då bär det ut på havet igen. Kryssning med Viking Cinderella. Skall fira min födelsedag på båten. Blir nog galet, roligt och en hel del drinkar.
Vi kanske ses där i vimlet.....

Nu ska jag se film tänkte jag. Ikväll blir det en svensk film som heter: Du & jag. Är inte ny men ännu inte sett den. Återkommer med betyg på filmen.
Tänk om man fick hålla om en kvinna ikväll, tända lite ljus och avnjuta filmen tillsammans. Det vore hur mysigt som helst.
Hon jag pratar om vet nog vem jag menar hihi..
Kram till henne..
Hälsningar Sami

Inga kommentarer: