lördag 31 januari 2009

Vecka med barn..mycket skratt...

Veckan som snart är slut har gått varit fylld med skratt.

Måndag så var det hockeyträning för Lucas. Han åker ju själv dit och jag och Alexander kom dit efter träningen och hämtade honom. På kvällen efter vi ätit mat skulle jag hjälpa Lucas med matte-läxan. Hjälpa och hjälpa...jag rättade hans tal och tänkte fel på ett tal som var rätt medans jag hävdade att det var fel. Då får jag till svar -Pappa du kanske ska gå om skolan. Jag skrattade så jag grät. Vilken rolig kommentar. Barn är så himla spontana och underbara.

Tisdag och Onsdag har barnen inga träningar under min vecka så då tog vi det lugnt på kvällen. Blir ändå så långa dagar då jag jobbar i Solna. Men barnen verkar tycka det är roligt både i skolan och på fritids. Ibland får jag höra -Pappa, vad tidigt du kommer. Då är ändå kl.17-17.30. Vad svarar man på det?
Är hur som helst glad att de verkligen trivs i skolan. Är superviktigt.
Torsdag så fick Lucas även prova på att åka hem själv från träningen och det gick super bra. Har ju telefonkontakt med honom hela tiden så jag är inte så orolig. Det är en kort promenad från ishallen till busshållplatsen och sedan bara 2 stationer med bussen. Han är så duktig.

Igår Fredag var det taco-kväll och vi åt så vi vart propp-mätta. Sedan såg vi Let´s Dance. Jag gillar ju På Spåret men då man har barnen är det deras vilja som gäller i detta fall. De la sig hyfsat tidigt för idag på morgonen var Lucas med i Farsta-99 som hade match mot Västerhaninge. Tyvärr har inte 99-orna mer än 4 spelare så 00-orna får fylla på med spelare. Det går lite fortare och lite större spelare men Lucas tycker det är roligt. Matchen var mycket välspelad och den slutade 4-4. Var riktigt kul att 99-orna fick spela 1 oavgjord då det bara blivit förluster innan.
Lucas gjorde 1 mål och en assist. Det som var roligt denna match var att han verkligen kämpade hela tiden och åkte mycket skridskor. Klart bästa matchen jag sett med Lucas. Roligt.

Nu på eftermiddagen har Alexander sin bäste kompis Embla här och de leker för fullt.
Undra om de kommer riva lägenheten ha ha? Men det är väldigt roligt att de har så många kompisar här i närheten och kan leka så bra med varandra.
Nu är det dags för middag.
Ska bli kul att se hur Alexander tar "hand" om sin middagsgäst hihi.

Ikväll tänkte jag som sagt se del 2 på Arn-filmen.
På återseende.
Kram Sami

Inga kommentarer: