söndag 8 november 2009

Härlig helg.

Jag har haft en helt underbart härlig och magisk helg tillsammans med mina älskade barn.

I fredags tog vi det ganska lugnt. Åt en god middag först och sedan såg vi på Idol och myste i soffan...Fredagsmyyyyyyys hehe. Härligt att sitta och umgås med sina barn och att de får vara uppe lite längre än på vardagarna.
Dock fick de inte vara uppe tills de själva ville gå och sova utan vid 2130 var det dags för dem att sova.
Anledningen var att klockan ringde redan 0630 på lördagsmorgonen. Hockeyträning för Lucas stod på schemat och det var med viss möda jag orkade mig upp ur sängen då jag fortfarande är lite krasslig. Men upp kommer man ju alltid och väl i ishallen var det hur hur som helst att se Lucas träna. Alex och jag tog plats i cafeterian och softade.

Sedan åkte vi hem och jag gräddade pannkakor till lunch efter killarnas önskemål. Gott såklart.

Sedan intog jag soffan och la mig under ett täcke och vilade. Killarna lekte först i sitt rum för att sedan göra mig sällskap och vi såg Sverige spela hockey på TV. Sedan såg vi även lite fotboll och när jag halvsov ritade killarna och var extra snälla mot sin sjuka pappa.

På eftermiddagen åt vi kyckling med pommes och avslutade kvällen med att se lite mer TV. En rätt lugn eftermiddag och det gjorde mig gott.

Idag söndag ringde klockan återigen 0630 och efter frukost återigen iväg till ishallen. Nu var det dags för Alex lag att träna och medans de tränade så lånade jag och Lucas lite is och övade skott och passningar. Kikade såklart på Alex lite då han tränade och som han kämpade och hade roligt.

Första gången jag var på is denna säsong och det kändes ganska bra faktiskt. Slipningen var rätt dålig så jag vågade inte åka för fullt men skottet satt där som det alltid gjort.
Lucas tyckte det var roligt att träna lite extra också.

Efter Alex träning stannade vi kvar och såg Foc Farsta team-99 spela match. Sedan var det Lucas tur att träna. Så det vart en lång morgon i ishallen.

Väl hemma åt vi lunch och spelade lite spel innan jag ville se Sverige spela hockey. Råkade halvsova mig igenom matchen men killarna satt som klistrade framför matchen trots att Sverige vart förnedrade av Finland med hela 7-0.

Sedan såg vi den galet viktiga och nervösa kvalmatchen för Djurgården. Mer om matchen i ett eget inlägg men så mycket kan jag redan skriva här att jag var så nervös så det var en pina att se matchen. Tur man har sina härliga barn att se den med. De är alltid så postiva och har en lugnande effekt på mig.

Nu har man lämnat barnen till deras mamma och jag sitter här och skriver av mig lite.
Känns som alltid tomt då barnen åkt men så är det.
Känns också som min feber och förkylning sakta men säker börjar ge med sig och hoppas vara fullt frisk snarast.

Har tvättat lite på kvällen och nu tar jag mig en liten öl för att "fira" att Djurgården spelar allsvenskt även 2010.

Skål Sami

Inga kommentarer: