onsdag 18 november 2009

Usch vad mörkt det är.

Ja jag vet att jag älskar hösten med löven som får så vackra färger MEN årstiden som är just nu, alltså mörka november är inte rolig nånstans.

Det är mörkt typ dygnet runt och det bara vräker ned regn. Det är mörkt när man åker till jobbet och om möjligt ännu mörkare när man åker hem från jobbet. Den här mörka tiden måste man ha fått för någon synd man begått. Vad nu det kan vara.

Annars är humöret på topp då jag i Söndags kväll fick hem killarna igen. Det vart många kramar och prat i soffan den kvällen. Det är ju så mycket man ska berätta om veckan som varit.

Annars har det hitils mest varit jobb och skola för barnen och sedan massor av hockey som vanligt. Man känner sig hemma i ishallen då man nästan är där varje dag. Killarna utvecklas hela tiden och jag älskar verkligen att se dem träna och spela. Försöker ge lite tips och råd men endast efter träningarna. Under träningen ska de alltid lyssna på sina tränare.

En bra sak av många med att ha barnen hemma är att man får laga mat och äta middag med dem och kunna prata vid middagsbordet. Där avhandlas många intressanta ämnen och diskussioner här hemma.
Härligt när de är så stora nu så att de har så många kloka och underbara frågor.

Idag är det redan Onsdag kväll och dagarna och kvällarna bara rusar förbi. Jag försöker att varje kväll innan barnen ska sova att vi verkligen njuter av den tid vi har tillsammans och hur lyckligt lottade vi är.
För man ska aldrig ta något för givet. Vi är lyckligt lottade och lever ett rikt liv på alla möjliga sätt.
Jag tycker själv att jag alltid försöker se positivt på allt och att känna glädje här i livet. Njut här och nu. Lev ditt liv nu så du inte behöver sitta där gammal och ångra saker du aldrig gjorde.

Kram Sami

Inga kommentarer: